A motorkerékpárok, a szörfözés és a deszkázás szerelmeseit megcélzó, egyfajta crossover eseményként elhíresült Wheels and waves fesztivál immáron hetedik alkalommal zajlott le a franciaországi biarritztban. Se szeri, se száma nem volt a lenyűgöző átiratoknak, ám közülük is kiemelkedett a két régi BMW-ből épített vas, a Kingston custom Black phantomja és a Fuel motorcycles Coyote-ja. A Prérifarkas alapjául a bajor gyártó R nineT Urban G/S modellje szolgált, s a műhely szakembereinek elmondása alapján a névben is megörökített állat inspirálta, mindamellett, hogy az 1950-es évek sokoldalú, a sivatagban tökéletes társként szolgálatot teljesítő gépeket szerették volna hűen reprodukálni. A cél érdekében magasabbra helyezték a kipufogót, motorvédőt helyeztek az erőforrás köré, s a valódi bőr- és velúrbevonatot kapott ülést is teljes mértékben átszabták. A műfaj követelményeinek megfelelően kisebb üzemanyagtartály váltotta a gyári alkatrészt, s ennek érdekessége, hogy a célra a Suzuki GT250 sajátos tankját választották.

Így hasít a Coyote az úttalan utakon

Aki nem a kengyelfutó gyalogkakukkot üldözné képzeletben, hanem a fehér ló modern megfelelőjével gördülne be a bálterem elé, annak minden bizonnyal az elegáns Fekete fantom kelti majd fel a figyelmét. Talán nincs is olyan jó szemű rajongó, aki megmondaná, hogy az éjsötét idomok alatt a BMW R75-öse rejlik, melyeket eredeti, gyári alkatrészekkel spékeltek meg. - Olyan motort szerettem volna építeni, amivel megmutathatom, nem szükséges ahhoz csúcstechnika, hogy valami igazán egyedit hozzunk létre – nyilatkozta Dirk Oehlerking, a Kingston custom szerelője. Érdekesség, hogy a gép építése során nem használtak hegesztő- vagy fúrógépet, sem sarokcsiszolót, tehát minden egyes elemet saját kezükkel munkáltak meg. Azt leszögezhetjük, hogy minden perc munka megérte, hiszen mindkét járgány bitang jól fest!