· 2019. július 20. 1

Új szabályok a brit motorosképzésben

Mindegy, hogy váltasz-e?

Kötelező motoros oktatás és teljesítménykorlátozás a friss jogsis sofőröknek? Ez egyelőre csak utópia, de olyan sok előnye lenne, hogy igazán érdemes lenne honosítani az ötletet.
Meglepő, de jelenleg igencsak „laza” a brit szabályozás, legalább is a kontinens többi országával összehasonlítva. Például levizsgázhatsz robogóval is a rutinpályán, illetve forgalomban, mégsem kerül be a jogsidba a korlátozás, azaz váltós motort is vezethetsz ezután.
{{articleGallery[22661].caption}}
Többek között ezen változtatnának most, illetve bevezetnének egy 12 pontból álló tervet, ami különböző képzéseket, tréningeket tartalmaz. Úgy vélik, hogy az egyes állomásokat végigjáró motorosok képzettebb, tudatosabb vezetők lesznek, s az így szerzett igazolással kedvezményt kaphatnának a biztosítási díjakból. Végül pedig átdolgoznák a jogosítványszerzés menetét, hogy minél kisebb legyen a különbség az egyes iskolák képzései között, és már itt valódi vezetéstechnikai tudást kapjanak a nebulók.
Motoros szervezetek szerint az lenne a valódi áttörés, és nagyban fokozná a biztonságot, ha az autóvezető-képzést is megreformálnák. Például minden tanulónak, aki B-s jogsit szerezne, kötelező lenne eltölteni bizonyos óraszámot kismotoron vagy robogón, hogy később a forgalomban toleránsabb legyen a kétkerekűekkel szemben. Ez egyelőre nem került be a tervezetbe, azt viszont komolyan fontolgatják, hogy az autóvezetők kezdő jogosítványa - a motorosokéhoz hasonlóan - csak korlátozott teljesítményű (pl. 100 LE) kocsira legyen érvényes, hogy az A2 kategóriához hasonlóan gyengébb járművekkel szerezzenek rutint a fiatalok.