Meglepő, de jelenleg igencsak „laza” a brit szabályozás, legalább is a kontinens többi országával összehasonlítva. Például levizsgázhatsz robogóval is a rutinpályán, illetve forgalomban, mégsem kerül be a jogsidba a korlátozás, azaz váltós motort is vezethetsz ezután.

brit-motoroskepzes-22661
Kötelező motoros oktatás az autóvezetőknek és teljesítménykorlátozás a friss jogsis sofőröknek? Logikus ötlet, s ha bevezetik, az példaként állhat a kontinens többi országa előtt is

Többek között ezen változtatnának most, illetve bevezetnének egy 12 pontból álló tervet, ami különböző képzéseket, tréningeket tartalmaz. Úgy vélik, hogy az egyes állomásokat végigjáró motorosok képzettebb, tudatosabb vezetők lesznek, s az így szerzett igazolással kedvezményt kaphatnának a biztosítási díjakból. Végül pedig átdolgoznák a jogosítványszerzés menetét, hogy minél kisebb legyen a különbség az egyes iskolák képzései között, és már itt valódi vezetéstechnikai tudást kapjanak a nebulók.

Motoros szervezetek szerint az lenne a valódi áttörés, és nagyban fokozná a biztonságot, ha az autóvezető-képzést is megreformálnák. Például minden tanulónak, aki B-s jogsit szerezne, kötelező lenne eltölteni bizonyos óraszámot kismotoron vagy robogón, hogy később a forgalomban toleránsabb legyen a kétkerekűekkel szemben. Ez egyelőre nem került be a tervezetbe, azt viszont komolyan fontolgatják, hogy az autóvezetők kezdő jogosítványa - a motorosokéhoz hasonlóan - csak korlátozott teljesítményű (pl. 100 LE) kocsira legyen érvényes, hogy az A2 kategóriához hasonlóan gyengébb járművekkel szerezzenek rutint a fiatalok.