Hihetetlen, hogy egy jól eltalált színösszeállítás, grafika és pár új alkatrész mennyire képes megváltoztatni egy motor jellegét: míg az itthon is elérhető 800MT Sportot egyszerű crossover, addig az új – hivatalosan tanulmányként emlegetett – 800MT Sport R kimondottan agresszív jelenség, mely közelebb áll az egykori gunbike-okhoz, mint a kalandmotorokhoz. Mindez főként a Moto3-színeknek köszönhető, mivel az idomozáshoz nem nyúltak hozzá. Az értőbbek mindemellett kiszúrják majd az 800MT Sportétól eltérő felniket, illetve azt is, hogy az első kerék kisebb átmérőjű, mint az elődben. A méret 19-ről 17 colosra csökkentése nem holmi öncél, mivel a CFMoto elsősorban sportosabb közúti és pályamotorozáshoz ajánlja üdvöskéjét.

cfmoto-800mt-sport-r-tanulmany
A 17-es első felni egyértelmű utalás rá, hogy ez a 800-as aszfaltra termett

Azért, hogy az újdonság az említett felhasználási területeken brillírozhasson, természetesen nem elég a kerékmérettel játszani, bár ez önmagában is sokat hozzátesz az agilitáshoz – már csak azért is, mert így több súly jut az első tengelyre. A cél érdekében a mérnökök átdolgozták a KYB-től származó felfüggesztést, többek között módosították a húzó- és nyomófokozati csillapítást is. Lényeges különbség továbbá, hogy az alapmodellel ellentétben az újdonság lassításáról nem J.Juan, hanem annál acélosabb Brembo fékrendszer gondoskodik.

cfmoto-800mt-sport-r-tanulmany
A Milánóban kiállított példányra az SC-Project által kimondottan a CFMotónak fejlesztett kipufogót szereltek fel, a Prüstel felirat pedig a bemutatkozó évében rögtön dobogós helyet szerző CFMoto versenycsapatra utal

Bár a tanulmány bemutatójának helyet adó idei EICMA-n erről nem ejtettek szót, minden bizonnyal a szériában gyártott verzióba is a KTM-eredetű, 799 köbcentiméteres hengerűrtartalmú, kéthengeres, nyolcszelepes, 91 lovas erőforrást szerelik be, mégpedig változatlan formában. Ezeken túlmenően a 800MT Sport R remélhetőleg megörökli majd az összes hasznos felszerelést, mint amilyen például az intelligens LED-fényforrásokra épülő világítás, a multifunkciós TFT-kijelző és a kulcsnélküli indítás.

cfmoto-800mt-sport-r-tanulmany
Elsőosztályú alkatrészek szép hegesztési varratok – az általános minőségérzet kiváló

A CFMoto politikáját ismerve változatlanul kiváló ár/érték arányra számíthatunk, bár a fentiek tükrében valamennyivel többet kell majd leszurkolni a kasszánál, mint a „sima” 800MT Sportért. Azt, hogy erre, vagyis a vásárlására konkrétan mikor nyílik lehetőség, még nem tudni, bár abból kiindulva, hogy a koncepció menetképes, 800MT Sport R-t talán már a következő szezonban felbukkanhat a márkakereskedésekben.