· 2020. február 26. 20

Csökkennek a sebességhatárok az osztrák autópályákon

Vissza az egészet!

Bevált a sebességnövelés, és hosszú távon sem okozott több balesetet, tehát logikus, hogy visszavonták. Különös lépés az osztrák környezetvédelmi minisztertől, csatlakozva a francia és holland példához.
Elképesztő gyorsasággal fejlődtek az autók, motorok az utóbbi évtizedekben, ezért néhány országban felmerült, hogy ideje lenne a sebességhatárokat is ehhez igazítani. Ausztria lépett is, és 2018 augusztus. 1-től 140 km/órára módosította a limitet az arra alkalmas autópályaszakaszokon, összesen 120 kilométernyi részen. Eredetileg csak egy évre tervezték a kísérleti időszakot, ám ezt végül meghosszabbították, és csak a héten számoltak be az eredményekről.
{{articleGallery[24661].caption}}
A hírek szerint nem tapasztaltak komoly hátrányokat, jellemzően csak pozitív hatásai voltak, ennek dacára az új környezetvédelmi miniszter, Leonore Gewessler úgy határozott, hogy eltörli az „engedményt”, vagyis visszaáll a 130 km/órás határ. Érdekes megnézni, hogy milyen régen, egészen pontosan 1973-ban (!) döntöttek úgy az osztrák honatyák, hogy a kor autói, motorjai már alkalmasak a 130 km/órás tempóra - azóta csak negyven-ötven év telt el, és mit sem változott a technika... Tulajdonképpen csak azért nem meglepő a döntés, mert éppen a károsanyag-kibocsátás és a balesetek miatt csökkentik egyre több európai államban a megengedett sebességet - Hollandiában például hamarosan csak százzal lehet közlekedni a gyorsforgalmi utakon, leszámítva az éjszakai órákat, Franciaország 400 ezer kilométernyi közútján pedig nemrég csökkentették 80 km/órára a limitet.