Ha valaki úgy véli, hogy kizárólag Simsonokat és robogókat használnak „kocsmajáratra”, sajnos nagyot téved. Csak az utóbbi öt évben 241 motorkerékpár-vezető és 678 segédmotoros okozott ittasan balesetet Magyarországon. Nem véletlenül szigorították idén a BTK-t, elvégre ideje volt már, hogy az ítélet és büntetés kedvét szegje a visszaeső szabálytalankodóknak, különösen az ittas vezetőknek. Hogy nyomatékosítsák a változást, megannyi ítéletet hoztak nyáron a bíróságok, amiben letöltendő szabadságvesztést szabtak ki a korábban már elítélt, visszaeső ittas vezetőkre. Júliusban például egy segédmotorost igazoltattak Békéscsabán a rendőrök, akit korábban már eltiltottak a vezetéstől, ezért feltűnően hamar, tíz nap alatt (!) lezavarták a tárgyalást, és

2 ÉV BÖRTÖNBÜNTETÉSRE, 5 ÉV KÖZÜGYEKTŐL ELTILTÁSRA ÉS 8 ÉV KÖZÚTI JÁRMŰVEZETÉSTŐL ELTILTÁSRA ÍTÉLTÉK.

Vagyis ezentúl nem számíthatnak a rendőrök jóindulatára azok, akiknek már gondjuk akadt a hatósággal, ám az eltiltás dacára újra autóba vagy motorra ülnek, ráadásul ittasan.

Valószínűleg Olaszországban is komoly gond, hogy egy-két pohár Prosecco – vagy ne adja ég, Picco Rosso – után nyeregbe pattannak a motorosok, ezért a baleset-megelőzési szervek mellett a Ducati is beszállt a kampányba, hogy felhívja a figyelmet az ittas vezetés veszélyeire. A fenti videóban üzent a cég motorosoknak: a barátaiddal oszd meg a borgőzös estéket, ne a motoroddal.