Immáron tényként kezelhetjük, hogy a kiválasztott ügyfeleknek bemutatott „Project 1078” az új Superleggerát takarja, mely ezúttal tényleg rászolgált a nevére (Superleggera: szuperkönnyű). Alighanem a Superbike legjobbjai is kiegyeztek volna még pár éve a 152 kg/234 LE hányadossal, főként, hogy mindehhez egyedülálló idomzat, pillekönnyű kerékszett és titánalkatrészek tömege társul.

Az alapmodell 224 lovas lesz 15 250-es percenkénti főtengelyfordulatnál, ám az Akrapovič rendszerrel megspékelve 234 lovat lehet kihozni a talján V4-esből

A szénszálas kerekek és burkolatok révén vagy négy-öt kilót faragtak az egyébként sem duci V4R tömegéből, a közeljövő slágereként beharangozott karbonváz is legalább egy kiló spórolást jelent, emellett ultrakönnyű kezelőszervek és alumíniumcsavarok bevetésével sikerült elérni az összességében húszkilós fogyást.

A Superleggera gyártása idén áprilisban indul, száz napon át öt-öt motor születik a bolognai üzemben, s ezzel véget is ér a limitált széria pályafutása. Az ára kereken százezer dollár lesz az USA-ban, de ez aligha tartja majd vissza a gyűjtőket, hogy legalább egyet beállítsanak a garázsba az elképesztő tömeg/teljesítmény arányú V4-esből.