· 2020. január 16. 11

Itt az új Ducati Panigale Superleggera

Van százezer dollárod?

Ha úgy vesszük, ez egy alaposan felextrázott Panigale V4R, és érthetetlen, miért ilyen drága. Mondjuk az mellette szól, hogy könnyebb egy 250-es robogónál és egyedülálló tömeg/teljesítmény aránnyal büszkélkedhet.
Immáron tényként kezelhetjük, hogy a kiválasztott ügyfeleknek bemutatott „Project 1078” az új Superleggerát takarja, mely ezúttal tényleg rászolgált a nevére (Superleggera: szuperkönnyű). Alighanem a Superbike legjobbjai is kiegyeztek volna még pár éve a 152 kg/234 LE hányadossal, főként, hogy mindehhez egyedülálló idomzat, pillekönnyű kerékszett és titánalkatrészek tömege társul.
Az alapmodell 224 lovas lesz 15 250-es percenkénti főtengelyfordulatnál, ám az Akrapovič rendszerrel megspékelve 234 lovat lehet kihozni a talján V4-esből
A szénszálas kerekek és burkolatok révén vagy négy-öt kilót faragtak az egyébként sem duci V4R tömegéből, a közeljövő slágereként beharangozott karbonváz is legalább egy kiló spórolást jelent, emellett ultrakönnyű kezelőszervek és alumíniumcsavarok bevetésével sikerült elérni az összességében húszkilós fogyást.
A Superleggera gyártása idén áprilisban indul, száz napon át öt-öt motor születik a bolognai üzemben, s ezzel véget is ér a limitált széria pályafutása. Az ára kereken százezer dollár lesz az USA-ban, de ez aligha tartja majd vissza a gyűjtőket, hogy legalább egyet beállítsanak a garázsba az elképesztő tömeg/teljesítmény arányú V4-esből.