Céges motorkerékpárok elszámolása
Mennyi az annyi?
Egyre több futár vagy kiszállással dolgozó szakember választ kétkerekűt autó helyett. Persze korántsem mindegy, milyet, hiszen adózási szempontból két külön világ például a 125-ös és a 150-es robogó.
A céges motorkerékpár elszámolása egy fokkal bonyolultabb, mint a személyautóké, furgonoké, ugyanis itt nem az üzemanyag fajtájához, hanem összlökettérfogathoz kötik, hogy milyen szabályok is vonatkoznak rá.
Elszámolhatók a céges motorkerékpár költségei?
Kezdjük is az alapokkal, hogy kinek és hogyan éri meg motorkerékpárt venni a társaság nevére? Az magától értetődik, hogy a „vállalkozás érdekebén felmerült költség” legyen a motor ára és használati, karbantartási költsége, azaz kifejezetten a cég feladatait végezzük vele, ami persze lehet munkába járás, ügyféllátogatás stb. is.
Ha nem tartósbérletről, lízingről stb. van szó, akkor egyszerű a képlet: a legfeljebb 125-ös vagy tisztán elektromos robogók, motorkerékpár árából igényelhető vissza az ÁFA
Nagymotor és lízing: így sem igényelhető vissza az ÁFA?
Még több félreértés övezi a lízingelt motorkerékpárokat, elvégre többször is alaposan átírták a szabályokat, és nem mindenki követte a változásokat.
Abban az esetben, ha a beszerzett motorkerékpár nem a 8711 vtsz. alá sorolandó vagy 8711, de hengerűrtartalma nem értelmezhető (nincs belsőégésű erőforrása), akkor annak ÁFA-tartalmára tételes levonási tilalom nincs – tehát levonható az ÁFA. Ez annyit tesz, hogy bármelyik elektromos mopedre, robogóra és motorkerékpárra érvényes a szabály