· Képek: Lehotzky István · 2017. július 13.

Európa-bajnoki futamot rendezett Magyarország

Nívós hétvége Kiskunlacházán

Kontinensviadalnak adott helyet a kiskunlacházi pálya az elmúlt hétvégén, ahol korlátozás nélkül, azaz bármilyen hengerűrtartalmú motorral nevezhettek a pilóták.
Tíz év kihagyás után ismét rangos motorverseny zajlott hazánkban, ugyanis múlt hétvégén rendezték meg az EMX Open, vagyis a Nyílt Európa Bajnoki géposztály utolsó fordulóját, melyre számos országból érkeztek versenyzők. Tartalmas, izgalmas meccsekkel tarkított hétvége volt, ahol nem mellesleg az első öt helyezésből négyet (!) magyar pilóták hódítottak el. Egyikük volt tesztpilótánk, Déczi Balázs - most ő mesél élményeiről.
{{articleGallery[14526].caption}}

Fárasztó hétvége a legjobbak között

- Kicsit hosszabb verseny hétvége volt, mint amit mostanában megszoktam, ugyanis a péntek az utazással, depóállítással, regisztrációval és technikai kontrollal kezdődött. Hogy a krosszvilágot kevésbé ismerők is bepillanthassanak a kulisszák mögé, megpróbálom röviden elmesélni, mivel is zajlik az első néhány óra. Először is a regisztráció során ellenőrzik az eseményhez szükséges dokumentációkat, amik biztosítják a pilótát az indulásról, majd a műszaki vizsgálat alatt átvizsgálják a motorkerékpárt, itt egyenek mellett leplombálják a vázát, hogy ne lehessen motort cserélni. Megmérik a tömegét és a hangját - a mérlegelés sima ügy, viszont a dB-értékkel egyre gyakrabban adódnak gondok. Elég alacsony a határ, és sok kipufogó nem tudja ezt teljesíteni, ilyenkor nincs mit tenni, csere-berélünk a magunkkal hozott gyárival és persze a tuninggal is. Szerencsémre ezúttal semmilyen hibát nem találtak nálam, így elég gyorsan lezavartuk az ellenőrzéseket. Ezt követően jöhetett a pályabejárás.
{{articleGallery[14527].caption}}
Verseny előtt sokat készültem ezen a pályán a derbire, így elég jól meg tudtam ismerni minden egyes részét a nyomvonalnak, de így sem hagytam ki ezt a momentumot, hiszen az utóbbi időben alakítottak pár kanyaron. Ezek végeztével kicsit beszélgettünk a többi magyar nevezővel, majd hazafelé vettük az irányt, s másnap reggel tértem vissza a pályára.
{{articleGallery[14528].caption}}
Szombaton délelőtt zajlott az első szabadedzésünk. Az első pár körben barátkoztam a talajviszonyokkal, és ráhangolódtam a motorozásra - nagyon élveztem. Kora délután került sor a kvalifikációs edzésünkre, aminek a sorrendje alapján álltunk be a késő délutáni, úgy nevezett kvalifikációs futamba a rajtgép mögé. Sajnos ezúttal kicsit visszacsúsztam ahhoz mérten, mint amit az edzés alkalmával futottam, tizediknek tudtam magamat erre az időmérőre kvalifikálni. Sajnos mikor tiszta gyors köröm volt, akkor belehibáztam, vagy egyszerűen nem tudtam a lassabb versenyzők miatt egy jó kört menni. Tudtam, hogy egy príma rajttal tudok csinálni egy olyan rövid futamot, ami elég lesz ahhoz, hogy vasárnap jó helyen tudjak majd rajthelyet választani magamnak. Ez sikerült is - remek start után ötödik helyen motoroztam, végig támadva az előttem haladó ellenfelemet. Az futamidő rövidsége miatt nem tudtam előrébb tornászni magam, de így is örültem ennek a helyezésnek, s bizakodva vártam a vasárnapi napot.
{{articleGallery[14529].caption}}
Ezután tartottunk egy gyors motorkarbantartást, hogy másnap reggel ne kelljen nagyon korán érkezni, és a mögöttem dolgozó csapat tudjon egy picit pihenni. Másnap az első összecsapásban hasonlót szerettem volna motorozni, mint előző nap a kvalifikációs versenyen. Sajnos ez nem jött össze, mert a rajt után, a harmadik kanyarban egy előzés alkalmával elcsúsztam. Mire a motorom felállítottam, addigra a mezőny már egy negyed körrel előttem járt. Nem akartam kiállni, ezért nekiálltam hajtani és a 19.-ről egészen a 8. helyig sikerült felküzdenem magam a 30 perc plusz kétkörös futam végére. A futam után egy jó hosszú pihenő következett, ezalatt végig gondoltam hogyan tudnék a tempómon javítani a következő menetben.
A második felvonásban, a középmezőnyben jöttem el a rajtgép mögül. Gyors felzárkózás után a negyedik-ötödik helyen motoroztam, s ez a sűrű mezőnyben nem is változott - ötödikként haladtam át a célvonalon, s ezzel a két eredménnyel az összetettben is ötödik helyen zártam a napot.
Összességében úgy érzem, becsülettel felkészültem erre a nívós rendezvényre, és helytálltam. Élveztem a motorozást, a versenyzést is az egész hétvégén. Köszönöm a segítséget és a bizalmat mindenkinek, aki mellettem áll és segíti a pályafutásom. Jövő hét végén Németországba látogatok el egy nemzetközi versenyre. Kicsit más lesz, mint amiken mostanában indulok, szóval lesz miről mesélnem, és természetesen beszámolóval jelentkezem az ottani élményekről is - zárta gondolatait Déczi Balu a kiskunlacházi hétvége után.

EMX Open - Kiskunlacháza - Végeredmény:

1. Szvoboda Bence (Magyarország, HTS Team) - 50 pont
2. Hugyecz Erik (Magyarország, HTS Team) - 44 pont
3. Jonas Kedved (Csehország, KTM) - 38 pont
4. Szőke Márk (Magyarország, KTM) - 34 pont
5. Déczi Balázs (Magyarország, Husqvarna) - 29 pont

Az Open Európa-bajnokság végeredménye:

1. Vladimir Taraszov (Ukrajna, KTM) - 298 pont
2. Dimitro Aszmanov (Ukrajna, Yamaha) - 262 pont
3. Petr Bartos (Csehország, KTM) - 164 pont
4. Jonas Nedved (Csehország, KTM) - 151 pont
5. Roman Morozov (Ukrajna, Yamaha) - 116 pont