· 2019. szeptember 20.

Endurocross országos bajnokság - Bér

Küzdelem az elemekkel

A hosszúra nyúlt nyári szünet után Béren folytatódott az Endurocross-bajnokság az idei ötödik futammal. Kiválóan előkészített pálya várta a versenyzőket, de aztán jött az eső, ami mindent megváltoztatott...
- Szeptemberben újult erővel vágtunk neki a szezon második felének, amely a híres-hírhedt béri pályán vette kezdetét - mesélte a legutóbbi fordulóról Déczi Balázs. - A pálya nagyon szép, hegyvidéki területen fekszik - folytatta, -, és inkább az erdei ösvényekből volt több, a motokrossz-nyomvonal eltörpült a sok zegzugos csapás mellett. Kicsit bántam is, mert jobbára krosszpályán edzettem a futamra, meg egyébként is erősségeim a sok-sok ugratóval tarkított szakaszok.
{{articleGallery[23211].caption}}
Szokásos időben, kora délelőtt érkeztünk meg a pályára, majd nevezés után - amennyire lehetett - körbementünk, hogy merre is vezet a tíz kilométeres nyomvonal. Az időjárás közben borongósra váltott, de a délelőtti órákban nyoma sem volt az esőnek. Szerencsére a felhők csak ijesztgettek minket, minden kategóriafutam lement rendben, megúszták a srácok az égi áldást.
{{articleGallery[23212].caption}}
Ugyanakkor pont a mi felvezetőkörünk előtt elkezdett esni, mit esni, zúdulni, mintha csak dézsából öntötték volna. Egymásra néztünk versenytársaimmal, és szavak nélkül is tudtuk, hogy mindenki egyre gondol: ez nagyon kemény lesz...
{{articleGallery[23214].caption}}
A felvezetőkör végére szinte esti sötétség borult a pályára, megfűszerezve az egyre intenzívebb esővel. Szerencsére ez engem nem zavart meg, és így másodikként jöttem el a rajttól, majd gyorsan át is vettem a vezetést. Egészen a második kör feléig vezettem a kétórás versenyen, majd jött egy feljáró, amit nehezen tudtam megoldani és ezért visszacsúsztam egy pozíciót. Eközben a pálya egyre csak nehezedett, hisz rengeteg motoros volt rajta és az eső még mindig szakadt. Az előző géposztályok által keményre taposott nyomokban egyre több csermely, patak alakult ki, már-már veszélyeztetve, hogy egyáltalán feljussunk egy-egy emelkedőn.
{{articleGallery[23216].caption}}
Látták ezt a rendezők is, és gyorsan átszalagozták a nyomvonalat, hogy könnyebben teljesíthető legyen. Sajnos ez nem kedvezett nekem, egyáltalán nem feküdt az átrajzolt pálya, amin ráadásul így is estek-keltek a pilóták, magamat is beleértve. A rengeteg esés miatt jó pár helyet visszacsúsztam, de szerencsére a technika bírta a gyűrődést, és amint talpra álltam, újra megelőztem az előttem haladókat - ismét bizonyította a GasGas EC300-am, hogy abszolút győzelemre esélyes motor. Végül a sok előzésnek köszönhetően kategóriám második és az összetett negyedik helyére értem be, amivel növeltem az előnyömet a mögöttem álló versenyzőkkel szemben. Kell-e mondanom, hogy a kétórás monszun pont a leintésig tartott, és amint kimásztunk az egyöntetűen sárszínű ruhákból, sisakokból, azonnal elállt az eső...
{{articleGallery[23213].caption}}
Remélem, hogy a következő versenyen, ami holnap lesz Kiskunfélegyházán, már jobb idő fogad minket. Az időjósok azt mondják, ezúttal kegyesek lesznek az égiek, és napsütés várja a motorosokat, szóval mindenkit arra biztatok, jöjjön ki, szurkoljon szeptember 21-én az országos bajnokság hatodik fordulóján! Aki nem tud személyesen ott lenni, annak a következő beszámolómban mesélek róla, hogy milyen volt az alföldi futam - tette hozzá a Gerecse Motor versenyzője, Déczi Balázs.