Sajnos az „átfésülés” és a csekélyebb károsanyag-kibocsátás azzal jár, hogy még kevésbé lesz fürge az EU-kompatibilis Jawa, mint távol-keleti rokonai, nem mintha azok vehemensen gyorsuló izomgépek lennének. A hírek szerint 23 ló marad a karámban az átdolgozott kipufogóval és üzemanyagellátó rendszerrel, míg az eredeti 27 volt, ráadásul egy hajszállal csökken a 27 Nm-es forgatónyomaték is.

europaban-is-kaphato-lesz-a-jawa-300-26984
Maga a retró, de kérdés, hogy a vevőknek is megér-e ennyi pénzt

Úgy hírlik, Jawa 300CL néven kerül az üzletekbe az újdonság, igazán különös, hogy miért nem használták ki a marketingesek a Jawa 350 márkanév erejét. Sajnos akad rossz hír is, mivel várhatóan jóval többet kell kicsengetnünk érte, mint az indiai rokonért, hiszen az EU-s változatot egyebek mellett ABS-szel is fel kell szerelnie a gyárnak. Ettől fel is szed pár kilót, állítólag 180-190 kiló között mérlegel majd.

europaban-is-kaphato-lesz-a-jawa-300-26983
Míves részletek az új Jawa 300CL-en

Egyelőre csak homályos célzások jelentek meg az árával kapcsolatban, de ha beigazolódik a jóslat, hogy hatezer eurós árcímke fityeg majd rajta. Lássuk be, ez sokat ronthat az esélyein, hiszen nosztalgia és retró ide vagy oda, az fogalomba helyezéssel együtt 2,2-2,3 millió forintot jelent, ami nem kevés a 125-ös nakedek gyorsulásával kecsegtető, de kétségtelenül látványos gépért.