Meglepő, hogy pont az új Panigaléval és a népszerű, megfizethető klasszikusokkal feltörő Ducati nem tudott előrelépni: az öreg kontinensen stagnált, míg világszinten néhány ezer darabbal visszaesett a forgalma. Nem áll jobban a Harley-Davidson szénája sem, mely közel tízszázalékos mínuszban volt az első félév után, de az biztató, hogy a thai piac egymagában olyan fellendülést mutatott, hogy a teljes Ázsiai régióban csaknem másfélszeresére nőttek a márka eladásai. A Yamaha sem brillírozott, 98 998 darabbal épphogy túlszárnyalta a tavalyi eredményét, és hasonló „sikerekről” számolt be a Piaggio is.

europai-motorpiac-2019-09-23108
Az egyes államok versenyében kivételesen Franciaország vezet, itt adták el 2019 első felében a legtöbb motort. Az egy év alatt ötödével (!) nőtt francia piac nyomában ott lohol Olaszország ( 6,4%), majd Német- és Spanyolország következik a sorban

Ezzel szemben a Triumph nőtt, bár csak három-négy százalékkal, ami a sok-sok új és kifejezetten vonzó modellt, no meg a Moto2-szerepléssel járó hírverést látva nem tűnik kiemelkedőnek - emelték ki a Visordown elemzésében. Viszont a KTM erős (fél)szezont zárt, mégpedig 9,1 százalék többlettel, de így sem érhet a két éllovas nyomába. Miként megszokhattuk, továbbra is szárnyal a Honda, és őrzi európai - illetve globális - vezető szerepét, ami nem is csoda, hiszen 134 804 motort adott el az öreg kontinensen.

europai-motorpiac-2019-09-23107
Itthon is hasonló az erősorrend, mint az európai piacon - a Honda kilőtt, és vezeti a márkák versenyét (26%), nyomában a Yamahával (15%), a Suzukival és a BMW-vel (13-13%)

Bizakodhatnak a BMW-nél is, tekintve, hogy világszerte csaknem tíz százalékkal több kék-fehér motor fogyott, mint 2018-ban, és Európában még ennél is jobb a helyzet - itt csaknem 15 százalékkal nagyobb volt a forgalom a tavalyinál.