Noha nem minden a teljesítmény, azért egy ilyen kiélezett versenyen - mint a Pikes Peak - nem árt, ha van erőtartalék a gépben. Ezért is szokatlan, ha valaki egy 177 lovas szörnyetegről (KTM 1290 Super Duke) egy 105 lóerős gépre ül át, főként, ha győzelemre esélyes pilótáról van szó.

Íme, az új rekorder! Chris Fillmore tavaly beírta magát a Pikes Peak nagykönyvébe

Persze a 790-es könnyebb és karcsúbb is, mint az amerikai versenyző tavalyi V2-ese, de az alig tízkilós különbség önmagában még nem indokolja a váltást. Nehéz eldönteni, hogy egyszerű marketingszempontok alapján határoztak így, vagy a 2017-ben újoncként berobbant Chris Fillmore tud valamit a 800-asról, és arról, hogy egy kis fejlesztéssel még hány lovat lehet előcsalogatni a sorkettesből. Mindenesetre júniusban kiderül, s az idei Pikes Peaken megtudhatjuk, hogy a kisebb, könnyebb motorral is megfutható-e a bámulatos tíz perc alatti idő.