Vasárnap jelentették be, hogy az autós- és motorosszervezetek tiltakozása ellenére mégis bevezetik a 80 km/órás sebességkorlátozást Franciaország útjain. A módosítás gyakorlatilag a teljes közúthálózatot érinti, leszámítva az olyan szakaszokat, melyek sávjai fizikai akadállyal, például korláttal vagy fallal vannak elválasztva. Arról is „gondoskodtak”, hogy mindenki betartsa az új szabályokat, ugyanis kiszervezték a sebességmérést, így idén nyártól már magánszemélyek is traffipaxozhatnak az országban.

franciaorszagban-80-ra-csokken-a-sebesseghatar-18476
A francia autósok és motorosok közel nyolcvan százaléka elutasítja a változtatást, és a megkérdezettek jelentős része arról sincs meggyőződve, hogy ezáltal valóban évi 300-400-zal csökkenthető a halálos kimenetelű balesetek száma

- Népszerűtlen döntés ilyen jelentősen csökkenteni a megengedett sebességet, de nincs más választásunk. Mi több, ha 2020 közepéig nem hoz jelentős változást a drákói szigor, akkor minden felelősséget vállalunk ezzel kapcsolatban - nyilatkozta Edouard Philippe miniszterelnök. Azért határoztak így, mert az utóbbi öt évben jelentősen emelkedett a közúti balesetben elhunytak száma - évente 3600-3700-an veszítik életüket, szemben a 2013-ban feljegyzett 3427 halálesettel.