ECRanger néven mutatkozott be a GasGas legfrissebb motorkerékpárja, amely légies megjelenésével és fejlett műszaki alapjaival tökéletesen passzol a katalán vállalat kínálatába, nem mellesleg újabb lendületet adhat a mostanság sikert sikerre halmozó cégnek. A mindössze 108 kilóval mérlegelő modell a rendkívül népszerű EC-sorozat masszív, mégis könnyű, króm-molibdénből és acélból készülő gerincvázára épül, ehhez kapcsolódnak az új, nagy merevségű villabefogók, illetve a rendkívül kifinomult, állítható karakterisztikájú Kayaba felfüggesztések.

gasgas-ec-ranger-200-300-19496

A prémium csomag ellenére a modell indulóára igen baráti, csupán 2 050 000 Ft (ECRanger 200), illetve 2 099 000 Ft (ECRanger 300)
Sokatmondó, hogy elöl 46 mm-es csúszószár-átmérőjű, nyitottpatronos, fordított teleszkópok dolgoznak, mégpedig tekintélyes, 270 mm-es rugóúttal felvértezve, míg hátul 119 millis tartományban mozgó, központi rugóstag felel az eszményi úttartásért. Elsőrangú a strapabíró Excel felnikhez kapcsolódó, 260, illetve 220 milliméteres, hullámos peremű, hűtött NG tárcsákra épülő fékrendszer is. A kifejezetten karcsú, ezáltal sűrű erdőkben is szélsebes ECRangert kétféle hengerűrtartalmú erőforrással dobták piacra, egyik 199,4, másik 299,3 köbcentis, egyhengeres, kétütemű aggregát, ezek működését elektronikus gyújtás és VForce 4 membránszeleprendszer teszi még hatékonyabbá.
gasgas-ec-ranger-200-300-19495
Az ECRanger legfontosabb jellemvonásai között említhető a mindössze 108 kilós száraztömeg, a minden eddiginél fejlettebb, kétütemű erőforrás, a kifinomult KYB felfüggesztés alumínium lengőkarral és himbarendszerrel, vagy épp a Magura hidraulikus kuplungkar
Az erőátvitelről precíz, hatfokozatú váltó gondoskodik, fontos továbbá, hogy a 36 mm-es torokátmérőjű porlasztóval társított hajtóműhöz új dugattyút és hengerfejet dolgoztak ki a GasGas mérnökei, ennek köszönhető a már alacsony fordulatszámon ébredő, őrületes nyomaték, valamint az alacsony, Euro 4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelelő károsanyag-kibocsátás. Az élményt tovább fokozza a típusspecifikus Technigas 2.0 kipufogódob, nem mellesleg ez szintén hozzájárul a korábbinál jobb gázcseréhez.

Műszaki adatok - GasGas ECRanger 200 és 300

Motorkonstrukció: Egyhengeres, kétütemű, folyadékhűtésű

Összlökettérfogat: 199,4 cm3 (299,3 cm3)

Furat x löket: 62,5 x 65,0 mm (72,0 x 72,0 mm)

Indítás: Önindító, berúgókarral is felszerelhető

Gyújtásrendszer: Elektronikus

Környezetvédelmi besorolás: Euro 4

Erőátvitel: Hatfokozatú, lábbal kapcsolható váltó

Szekunder erőátvitel: Regina 520/135 RH2 tömítőgyűrű nélküli lánc

Tengelykapcsoló: Többtárcsás, olajfürdős

Kuplungkar: Hidraulikus működtetésű Magura

Befecskendezés: VForce 4 membránszelep-rendszer

Kipufogódob: Tecnigas 2.0

Idomzat anyaga: Törhetetlen műanyag

Váz: Króm-molibdén-acél ötvözetből készülő gerincváz

Első felfüggesztés: 46 mm-es csúszószár-átmérőjű KYB teleszkópok 270 mm-es rugóúttal

Hátsó felfüggesztés: KYB központi rugóstag 119 mm-es lökethosszal, alumínium lengővillával és himbarendszerrel

Első felni: Excel, 1,6 x 21

Első abroncs: Vee Rubber, 90/90 R21

Hátsó felni: Excel, 2,15 x 18

Hátsó abroncs: Vee Rubber, 120/90 R18

Első fék: 260 mm-es NG tárcsa, Braktec féknyereg

Hátsó fék: 220 mm-es NG tárcsa, Braktec féknyereg

Üzemanyagtartály térfogata: 9,8 liter

Száraztömeg: 108 kg

Hosszúság x szélesség x magasság: 2145 x 810 x 1205

Ülésmagasság: 940 mm

Indulóár: 2 050 000 Ft (2 099 000 Ft)