Szinte hihetetlen, hogy már jó ideje veteránkorúak, sőt idén már 35 évesek az első Harley-Davidson Fat Boyok, hiszen mintha csak tegnap lett volna, amikor a Terminátor sorozat talán legjobb részében Schwarzenegger a lehengerlő, masszív V2-essel mentette meg a világot. Ebből az alkalomból a Harley-Davidson visszaemlékezett a Fat Boy pályafutásának legfontosabb mérföldköveire, illetve bemutatta a vadonatúj Gray Ghost átiratot, így tisztelegve a legendás típus előtt.
A Harley-Davidson Fat Boy 35 éve és az új Gray Ghost
Miként említettük, 1990-ben láthatta először a nagyközönség a „Duci Fiút”, mely kezdetben csak egyféle fényezéssel készült (Fine Silver Metallic), míg nyújtott Softail váz ölelte körbe az Evolution® V-Twin V2-est.

Kettős haszonnal kecsegtet, hogy a modell megjelenése utána egy évvel a Fat Boy „főszereplővé” lép elő a Terminátor 2 – Az ítélet napja című filmben. A mozi ikonikus, felejthetetlen jelenete a motoros üldözés, amitől a Fat Boy egy csapásra világsikerré válik... Természetesen a forgatáson használt (egyik) Harley ma is a márka múzeumának féltett kincse.

Az ezredforduló hozza el a következő nagy modellfrissítést, így 2000-ben már nagyobb, Twin Cam 88B™ erőforrással érkezik az új Fat Boy, és a nyomatékos V2-est a többi Softail is megkapja. Újabb öt évvel később lát napvilágot az első CVO Fat Boy, ami minden addiginál gyorsabb és erősebb átirat – egyedivé teszi a Twin Cam 103™ erőforrás, a metal-grind fényezés és a még csekélyebb szabad hasmagasság.

Újabb évtized telik el, amikor színre lép a Fat Boy® S, és a Dark Custom stílusú vasban már nagyobb, izmosabb, Screamin’ Eagle® Twin Cam 110 blokk felel a letaglózó gyorsulásért. Ekkor mélyreható fejlesztésen esik át a Terminátor szolgálati járgánya: továbbfejlesztett hátsó Softail felfüggesztéssel, még hangsúlyosabb orrkiképzéssel és gigászi, 240 millis futófelületű hátsó abronccsal folytatja pályafutását az immáron 1802 köbcentis zászlóshajó.

Az eddigi legkülönlegesebb változat a 2020-ban, tehát a típus 30. évfordulóján született, és a korlátozott darabszámú Fat Boy® 114 – 30. évfordulós Fat Boy volt. Csupán 2500 darab készült belőle, ezért napjainkban már a gyűjtők és rajongók féltett kincseinek számítanak a jubileumi gépek.
Az amerikai ikon, ami Kanadában készült
Tudtad? A Fat Boy ihletője egy egyedi Harley volt, mégpedig egy 1987-ben épült Softail, amely a Harley-Davidson Montréal márkakereskedésében látott napvilágot. Az ötletgazda Duc Dufour ügyvezető és Denis Lavoie szerelő volt, míg a vas a Lowboy nevet viselte. A látványos V2-esre a Harley-Davidson egyik vezetője, Jerry Wilke is felfigyelt, ezért a márka milwaukee-i központjába szállította, ahol a Lowboy alapján Willie G. Davidson és Louie Netz vezetésével elkészült az első Fat Boy.
Méltó tisztelgés az ősök előtt – Harley-Davidson Fat Boy Gray Ghost
Megszokhattuk már, hogy az Icons Motorcycle Collection évente meglepi a rajongókat egy-egy korlátozott darabszámú, különleges Harley-val. Idén a Fat Boyon a sor, ezért nemrég elkészült a beszédes nevű Gray Ghost, amiből világszerte csupán 1990 darab talál gazdára, ezzel is utalva az első Fat Boy megjelenésének dátumára.

Az eredeti, 1990-es Fat Boy az 1949-es Hydra-Glide arányait, formavilágát és karakterét vette alapul, majd azt teljesen újragondolva hozta el a modern kor motorosainak. Azok, akik értékelték a háború utáni formanyelvet, ugyanúgy vonzódtak a letisztult, modern ipari dizájnhoz is
– hangsúlyozta Brad Richards, a Harley-Davidson formatervezési osztályának alelnöke és motorkerékpár-tervezési részleg kreatív igazgatója.

A jubileumi változat már első ránézésre is igazi különlegesség, hiszen sajátos fényezése révén úgy csillog a napsütésben, mintha polírozott fémfelületek borítanák az üzemanyagtartályt és a burkolatokat. Ezt egy különleges eljárással, PVD-vel (Physical Vapor Deposition) érték el: tulajdonképpen a porfestéshez hasonló technológia, mivel itt is elektromos töltést kapnak az alkatrészek, és vákuumban vonják be őket a fémes csillogású alumíniumötvözettel, majd átlátszó lakkréteggel fokozzák a ragyogását.

Mindezt megfejeli a Milwaukee-Eight® 117 Custom erőforrás, ami csúcsteljesítmény és forgatónyomaték terén is túltesz az alapmodellen. A Ghost 101 lóerőt és 171 Nm-t (!) tud, köszönhetően az átdolgozott égéstérnek, az ovális szívónyílásoknak és az alacsony profilú szelepfészkeknek.

Az úttartásért új, 49 mm-es belső-csőátmérőjű villa felel, a hátsó rugózás természetesen a Softaileken megismert rejtett rugóstag, és azt is hozzátették a Fat Boy bemutatóján, hogy a fűthető ruházat is egyedi csatlakozókat kapott. Mivel a hátsó üléshez, a sárvédő tetejére kerültek az új alkatrészek, a korábbinál sokkal könnyebb a motorhoz csatlakoztatni a metsző hidegben is komfortos utazást garantáló nadrágot és dzsekit, ami tovább növeli a gép használati értékét.