Talán emlékszünk még rá, hogy Svédország azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a többi európai állammal szemben nem rendelt el drasztikus intézkedéseket, csupán az emberek közvetlen érintkezését igyekezett meggátolni, hogy csökkentse a vírus terjedését. Arról valószínűleg évekig vitatkoznak majd, hogy jó taktika volt-e, hiszen szinte ugyanannyian laknak a skandináv államban, mint Magyarországon, de 8-9-szer többen (!) haltak meg Covid19-fertőzésben, mint itthon (499 és 4125 ember). A helyzetet súlyosbítja, hogy az északi államban híresen alacsony a népsűrűség (ötöde a hazainak), ami miatt még rosszabbul fest a magas halálozási arány, hiszen a gyér népsűrűségű országokban rendre lassabb volt a járvány terjedése, mint a zsúfolt miniállamokban.

A motorozás mint menekülés az unalom elől?

Az viszont nem vita tárgya, hogy milyen remek hatással volt a rendhagyó intézkedés a motorpiacra. A tömegközlekedés ugye nem pálya ilyenkor, viszont külföldi utazásra sem költ az ember, vagyis keres valamit, amire otthon is elszórhatja a pénzét, egyben szórakozhat, kikapcsolódhat kicsit. Nos, ennek az lett az eredménye, hogy bő egy hónap alatt gyakorlatilag megduplázták az új motorok forgalmát a svédek, míg ezalatt Francia-, Olasz és Spanyolországban, valamint Nagy-Britanniában 84 és 98% közötti visszaesést mértek – számolt be a Motorcycles Data.

hihetetlen-szamok-a-sved-motorpiacon-2020-25574
Tegyük hozzá, nem csoda, hogy ilyen utakon és környezetben szívesen motoroznak a svédek...

Érdekes lesz figyelni, hogy miként alakulnak a svéd számok májusban és júniusban, hiszen abból derül ki, hogy csak pillanatnyi fellángolás volt a 88%-os növekedés, vagy elkezdődik a motorozás aranykora a skandináv államban.