· 2020. május 19. 4

Ahol a csodák születnek: látogatás a Honda üzemében

Hogyan készül a Honda Africa Twin?

Hány lépésből áll és miként zajlik napjainkban egy motor összeszerelése? Kivételesen a kamerákat is beengedték a Hondához, így átélhetjük, mi történik a csupasz váz és az indításra váró gép között.
A Honda Africa Twin 2015-ben indult hódító útjára, s az ezres, 95 lovas modellt azóta is az első lépéstől az utolsóig Japánban készítik, így garantálva a minőséget és a megbízhatóságot. Nemrég jelent meg egy videósorozat a motorról, ám ezúttal nem tesztet vagy megbízhatósági próbát láthatunk, hanem a gyártásfolyamatot és az ahhoz használt szerszámokat, gépeket mutatják be három felvonásban:
Az alkatrészeket a Honda munkásai kézzel, illetve speciális szerszámokkal szerelik össze. Az összeszerelő üzem futószalag stílusú, és minden embernek megvan a saját feladata, egyszersmind egysége, melyet az erőforráshoz rögzít. Köztudott, hogy Honda úttörő gyártóként immáron több mint tíz éve készít DCT, azaz dupla kuplungos erőátviteleket. Ennek a bonyolult, hidraulikus működésű, olajban futó, tárcsás alkatrésznek az összeszerelését is láthatjuk a képkockákon, csakúgy, mint az erőforrás előkészítését, mielőtt a vázba rögzítik a megbízható sorkettest:

Katonás rend és ezernyi alkatrész a futószalag mellett

A gyártósoron többnyire pneumatikus és elektromos szerszámokkal állítják össze az előre bekészített darabokat, mígnem a szalag végére összeáll az erőforrás és a váltó.
A második videóban az erőforrás bekerül a vázba, behúzzák az elektronika vezetékeit, felhelyezik az első, illetve hátsó futóművet, a fényszórót, egyéb lámpatesteket és minden burkolatot, így szépen lassan a szemünk előtt válik egységgé az alkatrészek sokasága. A második videó végére már teljesen elkészült a motor:
A harmadik videóban láthatjuk a minőségellenőrök munkáját, valamint azt, hogy milyen elvárásoknak kell megfelelniük az elkészült járműveknek, és hogy ezek ellenőrzését miként végzik.