A Honda Motorkerékpár és Robogó India (HMSI) sikeres 2017-es évet könyvelhetett el, s idén sem lehet okuk panaszra. Helyi eladásaik egyszerűen szárnyalnak: míg tavaly az első negyedévben 1 536 055 darab motorkerékpárt értékesítettek, 2018 azonos időszakában 1 953 745 darabot adtak el, ami 27,19 százalékos növekedést jelent. Így aztán a vállalat egyre inkább közelít a szegmenst uraló Bajajhoz, pedig a helyi óriás rendkívül erős a 150 köbcentis és afeletti kétkerekűek piacán. Ők az említett időszakban 1 974 577 példányt értékesítettek, fejlődésük üteme viszont közel sem olyan dinamikus, mint a Hondáé, így aztán jogos a remény ez utóbbi részéről, hogy Indiában is élre törjön.

honda-bajaj-india-2018-17862

A Honda folyamatosan növekvő értékesítési volumene már tényleg karnyújtásnyi közelségbe hozta a célt, mely a nagy ellenfél Bajaj legyőzése
Mint fentebb utaltunk rá, a japán gyártó a kisebb összlökettérfogatú járművek területén is brillírozott, a 110-160 köbcentis géposztályban bizonyultak legkiemelkedőbbnek, tudniillik, belépőmodelljeikből - mint például a Dream széria és a Livo - 559 888 példány talált gazdára, s ez új rekordnak számít.

Az Indiai piac egyébként elképesztő módon dübörög nemcsak lokálisan, hanem export tekintetében is. Már-már aggasztó, hogy tavaly közel 2,8 millió kétkerekűt adtak el külföldi megrendelőknek, azaz ötödével többet, mint 2016-ban. Ráadásul ennek csekély része, csak 12 százaléka robogó, a fennmaradó részt nagyobb hengerűrtartalmú motorkerékpárok teszik ki. Az exportpiacon négy nagy gyártó osztozik - a Hero, a Bajaj, a TVS és a Honda.