Az új, formabontó 125-ösök kifejlesztését az motiválta, hogy meglovagolják a továbbra sem enyhülő retróhullámot, hiszen az emberekben nosztalgikus érzéseket keltenek az egykor nagyon menő nyolcadliteresek, s ez bizony tükröződik az eladásokban is. Több sem kellett Valerio Aiellónak és a vállalat római kutatás-fejlesztési központjában dolgozó szakembereknek, fogták a 2017-ben bemutatott, Neo Sports Café termékcsalád részét képező CB125R-t, s annak műszaki alapjaira felhúztak két vadonatúj modellt.

Így festett a két, jövőbemutató masina a Honda forgószínpadán

A feltűnő, piros-fekete színösszeállítású CB125M egy csupasz, utcai vagány, mely a streetfighter stílus elemeit vegyíti a szupermotókat idéző elemekkel. A formatervezők szögletes, éles vonalakkal tarkított idomokat álmodtak a gépre, igaz, nem vitték túlzásba a burkolatokat, inkább kifejezetten minimalistára fogták a CB külsejét. Semmilyen „felesleges” kiegészítőt nem raktak fel, talán csak a kézvédő tekinthető extrának, még az első, fénydiódás lámpatest méretét is igen kicsire szabták. A CB125X, miként neve is mutatja, a roppant népszerű kalandmotorok kategóriáját erősíti, noha itt is az volt a cél, hogy már-már futurisztikus legyen a megjelenés.
honda-cb-125-m-cb-125-x-eicma-20051

A Honda képviselői úgy nyilatkoztak, a két koncepciómotorral a fiatal korosztály figyelmét kívánták felkelteni, megmutatván, hogy egy kis kreativitással mi mindent ki lehet hozni egy járgányból
Érdekesség, hogy a középső lámpatesten kívül az oldalidomokban is elhelyeztek egy-egy fényszórót, így egyszerre vált látványosabbá és praktikusabbá a jövő 125-öseit idéző CB.