Kétségtelen, hogy a CB125F az egyik legjobb választás, ha megfizethető, új, váltós motort keresel, és kizárólag a tradicionális márkák kínálatából szeretnél válogatni. Éppen tíz éve járt nálunk a modell, ami főként azzal vette le a lábáról a tesztelőket, hogy bár Kínában készült, ebből mit sem lehetett érezni a nyeregben – pontosan működő, remek minőségérzetű gép benyomását keltette.

honda-cb125f-2025-bemutato
A 2025-ös Honda CB125F

A 124 cm³-es, léghűtéses, egyhengeres eSP erőforrás teljesítménye akkor 8 kW volt, ami – szerencsés esetben – 100 km/óra feletti sebesség eléréséhez volt elég, de mivel ez elsősorban városi, elővárosi közlekedésre tervezett gép, vannak fontosabb erényei is, mint a csúcssebesség. Ilyen például a 130 kiló alatti menetkész tömeg, a karcsú váz és a 790 mm-es ülésmagasság, mely vonzóvá teszi a kezdők és az alacsonyabb pilóták számára. Legalább ilyen erős érv mellette a szenzációs, 1,4 l/100 km-es átlagfogyasztás, amit a gyakorlatban is tudott a motor.

Ez egyben azt jelentette, hogy nagyjából szabályos közlekedéssel akár 800 kilométert (!) ment a kis CB egy tankolással – ez a hatótáv egy luxustúrázónak is becsületére válna, nemhogy egy nyolcadliteres vasnak...

Így aztán a CB125F roppant népszerű lett Európában, sőt tavaly és idén is átdolgozták, hogy megőrizze előkelő helyét az eladási versenyben.

Mi változott az új Honda CB125F-en?

A 2025-ös modellben továbbra is az egyhengeres Smart Power (eSP) erőforrás dolgozik, melyet sommásan 125 köbcentisként említenek a cikkekben, sajtóanyagokban – a motor neve alapján –, holott lökettérfogata ugyanúgy 124 cm3, mint egy évtizeddel ezelőtt, sőt csúcsteljesítménye (10,88 LE) is megegyezik az elődével.

honda-cb125f-2025-bemutato
Talán a legnagyobb horderejű újítás az analóg órákat váltó TFT-kijelző

Ami viszont lényeges újítás, hogy a Honda váltós motorjai közül elsőként ebbe építették be az Alapjárat-leállító Rendszert (start&stop), amivel tovább csökkenhet az egyébként is szenzációs károsanyag-kibocsátás és fogyasztás. Új az idomzat is, melynek tervezésekor szemmel láthatóan a Hornetek álltak modellt, legalábbis erre utal a jellegzetes formájú és fényezésű fejidom, illetve az új oldalsó burkolat.

honda-cb125f-2025-bemutato
Új idomzat, ismerős színek – ez a három változat készül az új CB-ből

Új a nagy fényerejű LED-lámpa és a 4,2 colos TFT-műszeregység is, sőt utóbbi – akárcsak a CB1000-en – okostelefonnal társítható a Honda RoadSync alkalmazás segítségével. Így aztán nincs szükség telefontartóra vagy navigációs készülékre, mert a telódat a motorral párosítva a kijelzőn láthatod a navi parancsait.

honda-cb125f-2025-bemutato

Nagy előny, és ezt hangsúlyoztuk már a korábbi modelleknél is, hogy alapáras a középállvány, ami több drágább motornál sem természetes, sőt idén már az USB-C csatlakozóért sem kell felárat fizetni a vásárlóknak. A háromféle – kék, grafit és piros – színben kapható CB125F-ről itt találsz további infókat, leszámítva az árat, mert egyelőre csak a korábbi modellé elérhető. Ismerve, hogy az alig 1,2 millió forintba kerül, várhatóan az újdonság is hasonlóan kedvező áron lesz kapható Magyarországon.