A kormányszervo egy olyan berendezés, mely csökkenti a kormányzáshoz szükséges erő mértékét, mégpedig hidraulikus, elektrohidraulikus és elektromos szivattyúk segítségével. Napjainkban már szinte nem is kerül olyan négy- vagy többkerekű jármű forgalomba, ami ne lenne ellátva ilyen rásegítővel, hiszen jelentősen megkönnyíti a vezetők dolgát, főleg lassú manőverezéskor. Jóllehet néhány quadban, egyebek mellett a Honda Fourtrax Foremanben is helyet kapott a technika, kétkerekű motorokon mindeddig nem alkalmazták. A helyzet hamarosan változhat, ugyanis a MoreBikes magazin információi szerint a Honda új szabadalmat nyújtott be, melynek alapján nagyon úgy tűnik, pont egy ilyen megoldáson törik a fejüket a mérnökök. A japán vállalat egyébként nem először foglalkozik a kérdéssel, hiszen például a különleges Neowing esetében is hasonló eszközt alkalmaznának, ám az új tervek különböznek az ahhoz készített rajzokon látottaktól, ugyanis teljesen más a szivattyú és az erőátvitel mérete, illetve felépítése.

honda-motor-szervokormany-20668

A Honda megoldása esetében egy rásegítőmotor hozza majd létre a kormányzáshoz szükséges plusz erőt, a rendszer ezt továbbítja az első traktus felé, a kocsikból is ismert módon megkönnyítve a pilóta dolgát. De vajon milyen modellre szánják?
Azt egyelőre nem tudni, hogy a cég melyik új modelljén szeretné először bevetni a szervokormányt, de az szinte biztosra vehető, hogy nem egy meglévő típus kapja meg, hanem egy vadonatúj gépen debütál majd. Jó eséllyel egy nagy össz-lökettérfogatú és méretű túragép vagy egy háromkerekű lesz az, hiszen logikusan ezeken lenne értelme, mivel a kicsik esetében egyszerűen nincs rá szükség.