Öt évvel ezelőtt, egy átépített NC750-ben láthattuk a először a Honda önegyensúlyozó rendszerének prototípusát, melynek továbbfejlesztett változata decemberben debütált, ezúttal azonban egy NM4 Vultusban.

Érdemes megfigyelni, milyen lassan reagál a motor a gázadásra – ez is arra utal, hogy a fejlesztés elején járnak még, de már működik a Honda második generációs önegyensúlyozó rendszere

A szkeptikusok valószínűleg azon élcelődnek majd, hogy ez a vas „elmehet egyedül motorozni, ha nekem nincs kedvem”, pedig az önegyensúlyozás és az ebből fakadó funkciók, mint a tolatás sok új lehetőséget rejt. Egyrészt a kezdő motorosok megúszhatják a rutintalanságból fakadó eséseket, mivel az önegyensúlyozó ledöntött motornál is ügyelhet a tapadásra, másrészt egyszerű, gyakorlati haszna is van – gondoljunk csak azokra, akik egészségügyi okból nem tudják lábbal megtámasztani a motort!

Persze ez nem a holnap technikája, a plusz súly és a drága összetevők miatt nem kell attól tartanunk, hogy gyorsan és tömegesen elterjed, viszont tagadhatatlan, hogy hasznos fejlesztés, hiszen a motorosok biztonságát szolgálja.