· 2019. november 11. 5

Honda-ünnep Motegiben

Legendák a pályán

Csodaszép motorok és híres versenyzők vonultak fel tegnap Japánban, hogy közel húszezer ember előtt ünnepeljék a Honda hatvanéves versenytörténetét.
Hála Napja (Thanks Day) - így hívják a Honda ingyenes, egész napos rendezvényét, amelyen elsősorban a rajongóknak, szurkolóknak mond köszönetet a cég. Ez egy világszinten is egyedülálló esemény, mivel nincs más olyan gyártó, ami annyi autó- vagy motorbajnokságban venne részt, mint a Honda; a Formula 1-től a MotoGP-ig, az IndyCartól a World Touring Carig, a Superbike-tól az Endurance vb-ig, az MXGP-től a triálig, valamint a Japán Super GT-től a Super Formula sorozatig.

Honda-ünnep Japánban

Nem kevesebb, mint két tucatnyian vettek részt a Honda legjobb autó- és motorversenyzői közül a rendezvényen, közöttük a Red Bull Toro Rosso Honda F1-pilótája Daniil Kyvat, az Indy 500 győztes Takuma Sato vagy éppen a MotoGP-pilóta Cal Crutchlow és Takaaki Nakagami.
A legfontosabb momentum kétséget kizáróan a kissé hektikusra sikerült gokartverseny volt, ahol vegyes csapatokat alakítottak ki és kombinálták az autó-, illetve motorversenyeket, méghozzá egy-egy pit-stoppal megspékelve. Az összecsapást az utolsó körben brillírozó Crutchlow (MotoGP) nyerte meg, akinek társa a Super GT-versenyző Hideki Mutoh volt. A második helyen Mutoh csapattársa, Daisuke Nakajima ért célba, akit az All-Japan Superbike tagjával, Takumi Takahashival állítottak párba. A bronzérmet a Kyvat-Ogawa (HRC Trial) nyerte el.
{{articleGallery[23895].caption}}
A hasonlóan őrült volt a Grom-verseny, melynek végén a Honda Team Asia Moto3-versenyzője, Ai Ogura emelhette magasba a trófeát. A második az F.C.C TSR Honda France EWC pilótája, Mike Di Meglio lett, szorosan maga mögött a harmadikként végző Crutchlow-val, aki csak pár centiméterrel maradt csak le a két pilótától.
{{articleGallery[23896].caption}}
A rajongók legnagyobb örömére Takuma Satónak jutott a megtiszteltetés, hogy vezetheti a legendás McLaren Honda MP4/4-et, amellyel Ayrton Senna 1988-ban megszerezte az F1-világbajnoki címet. Mindeközben Crutchlow (Honda LCR Castrol) a villámgyors Honda NSR500 nyergében ült, azon, amellyel Eddie Lawson 1989-ben fényes győzelmet aratott a világbajnokság 500 cm3-es géposztályában.
{{articleGallery[23894].caption}}
– Hihetetlen és valódi kiváltság az NSR vezetése! – mosolygott a 34 éves brit, aki három MotoGP-verseny győztese volt a Honda RC213V-vel. – Úgy nőttem föl, hogy figyeltem, ahogy a srácok az 500-asokkal versenyeznek. Ezek a motorok azóta is lélegzetelállítóak, de nem tudom elképzelni, milyen érzés lehetett 1989-ban rajthoz állni velük – mesélte lelkesen Crutchlow az NSR500 nyergében megtett körök után.