· 2018. szeptember 12. 22

Új éllovas az eladási statisztikában

Viszik, mint a cukrot

Már hosszú évek óta a BMW R 1200 GS az öreg kontinens legkelendőbb motorja. Nincs ez másként napjainkban sem, de idén megjelent egy erős kihívó, ráadásul egy igen fura szerzet, mely azonnal az eladási listák élén kezdett.
Minap tették közzé a legerősebb európai piac, Olaszország eladási statisztikáit, amiből érdekes összefüggések derültek ki. A legnagyobb szenzáció, hogy az örökös bestsellernek kikiáltott BMW R 1200 GS visszaszorult a második helyre, legalább is erről regélnek a talján lapok, ugyanis a boxerből 3180 darabot vásároltak, míg az általunk is tesztelt Honda X-ADV-ből 3233-at.
{{articleGallery[19440].caption}}
Persze a teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy a két gép nem egy kategóriában indult, a Honda ugyanis - bármennyire tiltakoztak a megnevezés ellen a japán mérnökök - robogóként szerepel az összesítésben, a GS pedig motorkerékpárként. Tovább árnyalja a képet, hogy a bajorok külön értékelésben számolják az R 1200 GS-t és a műszakilag alapvetően megegyező, de gazdagabb felszereltségű R 1200 GS Adventure-t, s ha a kettőt összeadjuk, akkor megint csak az jön ki, hogy nincs ellenfele Európában a jó öreg kéthengeresnek.
{{articleGallery[19441].caption}}
Hihetetlen, hogy az idén kifutó, garantáltan nyugdíjazás előtt álló GS ilyen népszerű, elvégre a leendő tulajdonosok már tavasszal tudhatták, hogy 2018 őszén új, erősebb modell váltja a bajorok nagyágyúját. A hírek szerint változó szelepvezérlésű, módosított hengerfejjel érkező, a korábbinál erősebb és sokkal nyomatékosabb kivitel váltja majd a jelenlegi, 2013-ban leleplezett típust, amit már az októberi, kölni kiállításon megcsodálhatnak a látogatók.