Nyilvánosságra hozták a Hungaroring idei motoros nyílt napjainak részleteit, egyben azt is, hogy milyen feltételeknek kell megfelelni a pályázásra felkészített vasaknak. Teljesen érthető, hogy csak „műszakilag megfelelő állapotú” járművel lehet felhajtani, ez mindenki érdeke, de a leírás további része már kevésbé életszerű.

Pályázni csak gyári kipufogóval?

„Motoros nyíltnapokon azok a járművek hajthatnak pályára melyek a 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet 3. számú melléklete szerint megfelelnek az előírt zajkibocsátási határértékeknek” - áll a Hungaroring közleményében. Ez gyakorlatilag annyit tesz, hogy tilos akár csak 1 dB-lel is eltérni a gyári értéktől, kivéve, ha sportdobbal felszerelt motorról van szó - ez esetben +5 dB a határérték.

Maga a mérés egyébként rém egyszerűen zajlik, s mindenki láthatja is a szabadon elérhető KÖHÉM-ben a technikát: azonos távolságból és irányból ellenőrzik a zajszintet, majd az eredményből levonnak 1 dB-t a műszer pontatlansága miatt. Ha több mint 1 dB-lel túllépi a motorhang az értéket, akkor újabb - akár ellentétes irányú - vizsgálattal erősítik meg, hogy szabálytalan a jármű, s így nem vehet részt pályanapon.

Aki a szigorú szabályozás dacára is bejut, a következő menetrendre készülhet: a negyvenrugós beugróért négy-négy menetet futhat mindegyik húszfős kategória, nevezetesen a Bronz (2:15 fölött), Ezüst (2:05 és 2:15 között), valamint Arany (2:05 alatt). Viszont csoportválasztásnál érdemes alaposan megfontolni, melyiket ikszeled be, mert a transzponder használata kötelező, és akinél nem a beosztásnak megfelelő köridőt mutat, azt nyomban kizárják a nyílt napról és a következő ilyen eseményre sem regisztrálhat.