Érkezik az idomos Yamaha MT-07
Csomagolhatom?
Ha az Aprilia elkérhet 12 ezer eurót a kéthengeres hatszázasért, akkor miért ne legyen MT-07-ből is sportváltozat? Úgy látszik, a középméretű sportmotoroknál is eljött az őrségváltás ideje.
Anno vérre menő csatát folytattak a gyárak a legdurvább sornégyes hatkilós címéért, a Kawasaki még egy kis csúsztatást is megengedett magának, és 636 köbcentivel próbált felülkerekedni a főleg japán motorokból álló mezőnyön.
Jön a Yamaha MT-07 burkolt változata?
Majd jött az Euro 4, és amelyik sportgépet nem söpörte el a színről, azt kicsit később az Euro 5 száműzte Európából. Bánhatjuk, hiszen ezzel szinte eltűntek a középkategóriából a sornégyesek: rendben, még találunk ZX-6R-t, de már a kéthengeres 650-es is Ninja emblémát visel a zöldeknél, a Yamaha pályagépként árulja tovább az R6-ot, de a Honda kitart a klasszikus motorkonstrukció mellett a CBR650R-rel.Szép is, jó is, de nem éppen olcsó az RS 660. Hazájában többe kerül, mint egy ZX-6R
Eközben a Norton és az Aprilia háza tájáról is olyan hírek érkeztek, hogy 6-700 köbcentis, pillekönnyű sorkettesen dolgoznak mérnökeik, melyek az egykori hatszázasok után tátongó űrt próbálják majd betölteni. Azóta tudjuk, hogy a Norton egy pénzügyi alap nélküli álom volt, és az adósságok földre küldték a kéthengeres modellt, sőt az egész vállalatot, míg az Aprilia befejezte a projektet, és piacra dobta az RS 660-at, sőt nemrég a Tuono 660-at is.

105 lóerő és 75 Nm mindössze 158 kilós tömeg mellett? Csodálatosan hangzik, de ma már tudjuk, hogy ez nem sikersztori volt, sokkal inkább a Norton hattyúdala

Gondolnád, hogy ez is egy Yamaha MT-07? Kifejezetten jól áll neki az idom – szép, harmonikus forma, így nem is csoda, hogy egyre többet pletykálnak róla, hogy készül a szériaérett változat