A cég bringák bérbeadásával kezdte, aztán tavaly együttműködésre léptek a Segway-jel, és elindult az elektromosroller-kölcsönzés. Elég komoly vállalkozásról van szó, csak az USA területén közel száz városban működtetik szolgáltatásukat, Európában pedig ott vannak például Bécsben, Berlinben, Brüsszelben, Párizsban és Prágában is.

Elektromos apróságokkal támad a Lime

A Lime célja, hogy a belső városrészekben segítse a tömegközlekedési eszközöket használó közönséget, eddigi tapasztalataik alapján a tipikus bérlő csak néhány utcányira viszi el a rollert.

indul-a-budapesti-rollerberles-21672
Egyelőre nem tudni, hány darab e-roller érkezik Budapestre, de több százról is szó lehet, tekintettel a használati módra

Budapesten áprilisban kezdődhet el a tesztidőszak, és ha kedvezőek a tapasztalatok, már 2019-ben beüzemelik a teljes flottát. A rollereket nem úgynevezett dokkolóállomásokon parkoltatják, hanem a kijelölt belvárosi területek bármely pontján felvehetjük és letehetjük a járgányokat.

indul-a-budapesti-rollerberles-21673
A rollerek használata nem bonyolult, csúcsebességük 25 km/óra, így jogosítvány sem kell hozzájuk. A használat díját automatikusan levonják a bankszámlánkról, amint befejeztük a bérlést

Maga a bérlési folyamat rendkívül egyszerű, a szabad eszközöket egy előre letöltött alkalmazással kereshetjük meg, majd a kormányon található QR kód olvasóval azonosíthatjuk magunkat. A rollerekbe épített GPS-eszköz nemcsak a járművek megtalálásában segít a felhasználóknak, hanem a céget is védi, hiszen így állandóan szem előtt vannak a kis kétkerekűek, ezáltal nem könnyű őket meglovasítani.

indul-a-budapesti-rollerberles-21675
Bukósisakot is kap, aki regisztrál. Egy szuszra nagyjából 35-50 km-t tudnak megtenni a gépek, komoly személyzet végzi a karbantartásukat és az akksik töltését

A díjszabásról egyelőre nincs információnk, de más európai városok gyakorlata alapján nagyjából 200-300 forintos alapdíjjal és néhány forintos percdíjjal indul el a Lime hazai szolgáltatása.