A rendőrség hivatalos tájékoztatása szerint összesen húsz, jórészt Audi A3 típusú kocsi vesz részt az akciókban, ezeket a korábbi cikkeinkben már bemutatott FamaLaser III. sebességmérővel szerelték fel. A módszer nagyon hasonló, mint amihez határainkon túl, Szlovákiában, Csehországban vagy akár Ausztriában hozzászokhattunk: feltűnés nélkül követik a szabálytalankodó sofőrt, rögzítik a kihágásokat, majd a szélvédő - és a hátsó ablak - mögött elhelyezett kék-piros villogót felkapcsolva megállásra szólítják fel.

jeloletlen-rendorautok-magyarorszagon-18153
Nyugat-Európában civil motorok is hadrendbe álltak, és rendszeresen cirkálnak a népszerű látványutakon. Itthon egyelőre nem kell ettől tartanunk, nincs tervben a rendőrmotorflotta - ilyen irányú - fejlesztése

Mivel az így rögzített kihágások nem tartoznak az objektív felelősség alá, a helyszínen megállítják a sofőrt, azaz egy kölcsönadott autó vagy motor tulajdonosának nem kell attól tartania, hogy rajta hajtják be a bírságot.

jeloletlen-rendorautok-magyarorszagon-18156
A FamaLaser III. traffipaxként ismert, de segítségével most elcsíphetik a szabálytalanul sávot váltó, záróvonalon áthajtó, busz- vagy leállósávot jogtalanul használó sofőröket is. Lássuk be, ideje volt, hogy azokat is lefüleljék, akik csak a VÉDA kapu meg az út szélén strázsáló egyenruhások láttán vették el a gázt...

Szárnyra keltek olyan pletykák is, hogy a civil járőrautók szabálytalanul, a kiszemelt kocsi mögött centikre haladva kényszerítik gyorshajtásra a vezetőket, ám eddig a megszólalt egyenruhások - és a megállítottak többsége is - arról számolt be, hogy ilyen nem történt. Egyszerűen a megengedett sebességgel vagy annál lassabban haladt a civil mérőautó, és úgy vette fel a mellette elszáguldó vagy egyéb szabálysértésen kapott járművet.

jeloletlen-rendorautok-magyarorszagon-18154
Noha a kisebb kihágásokért csak figyelmeztetik az autósokat, motorosokat, az elmúlt hónapokban így is több mint ezer sofőrrel szemben szabtak ki helyszíni bírságot vagy indítottak szabálysértési eljárást

A fenyegetően közel haladó járőrautó története már csak azért is nehezen hihető, mert a „leleplező” felvételek általában többsávos utakon készültek, vagyis akit zavart, hogy túl közel jött mögötte egy autó, az egyszerűen kihúzódhatott a külső sávba, semmi nem kényszerítette arra, hogy a gázra lépjen.