Boldog-boldogtalan arra törekszik, hogy minél lejjebb rakja a gépet, persze egy ideig… Legtöbbünknek volt, van vagy lesz ilyen időszaka, aztán évek múltán azt veszed észre, hogy a furulya (szűkítő) is bent marad a dobban és már más kihívásokat keresel. Nem lesz elsődleges kérdés a dőlésszög, utcán biztosan nem. Az utcai motorozás nem a pengeélen való táncolást jelenti, nem a végsebesség maximalizálásáért kell nekünk az erős motor, nem kell, hogy eltűnjön a marjécsík a gumid széléről – írják a Kanyarfotósok.

Ha nem tudod bevenni a sávodban a kanyart, akkor túl gyorsan mész vagy nem tudsz kanyarodni. Szerencsére mindkettőn lehet segíteni...

Több motoros fórumon is téma volt már az angolos stílus (szembe sávban kanyarodás), nem szerettünk volna mi sem hallgatni ebben a témakörben, mert egy kicsit megszólítva is érezzük magunkat. Rengeteg órát töltünk egy szezon alatt különböző kanyarokban, van némi rálátásunk arra, hogy mi folyik az utakon. Sokszor szisszenünk fel a kameráink mögött, mert többen évtizedes motorozással a hátunk mögött egyszerűen látjuk a hibákat, de persze a szép kanyarodási technikákat is.

Kanyarfotó és a motorosok

Alapvetően jó dolog képek alapján elemezni a motorozást, ez az egyik elvitathatatlan előnye a Kanyarfotóinknak. Látod magadat, látod a testtartásod, látod a tekinteted, és egy sorozatból már a kanyaríveket is lehet vizsgálni. Az már egy kicsit érdekesebb jelenség, amikor valaki nem a saját mozdulatait teszi ki elemzésre, hanem mások elbaltázott kanyarodásán megy a karate. Szerintünk még ez is rendben lenne, de jó néhány komment stílusa más fórumokon – számunkra legalábbis – több, mint meglepő. Egy-egy ilyen posztnak az lenne vagy lehetne az értelme, hogy mindenki el tudja mondani a véleményét és meghallgatni a másokét is, majd ezekből összegyúrni fejben valami értelmeset. Sosem hittünk az agresszív meggyőzésben.

Természetesen csak illusztráció, de jól mutatja, miért is komoly baj a kanyarok lenyesése

Nem kérdés, hogy mit mond a KRESZ, tehát ha innen közelítjük meg a kérdést, akkor egyértelmű a válasz: maradj a saját sávodban.

Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedn

– írja a KRESZ.

Igen, Bajna és Héreg között az S-kanyarban, a nagy pusztában messze el lehet látni, de nem mindkét irányba, így azért Bajna felé kanyarodva már nem is olyan veszélytelen a szitu. Főleg ha egy kezdő vágja le a kanyart, mert ő nem fog úgy pásztázni a tekintetével, mint egy gyakorlott mooros. Megkövezni sem kell ezért senkit, mert lehet, hogy csak egyszerűen elkottázta a kanyart (ez egy képből nem mindig derül ki). Az is viszonylag ritka, aki MINDEN szabályt betart, de valószínűleg

okosabb, ha a fotós előtt a helyes kanyarodási technikára és a szabályokra is egyaránt figyelünk, mert ezekkel a pillanatokkal tudsz majd Te is büszkélkedni.

Vannak képeink, melyeken a motor egy kerékpárost előz, akkor pont ugyanígy áthúzódik a másik sávba – ha nem jön szemből senki –, hiszen ezt a szaggatott vonal lehetővé teszi. Aki nem lát a pipától, amikor egy bajnai fotón meglát egy ilyen motorost vagy autóst, az képzeljen oda egy bringát, hogy megnyugodjon, vagy számoljon el tízig és indulatok nélkül adja át intelmeit a közlekedőtársaknak. Jó tanácsra mindig mindenkinek szüksége van, mi benzingőzösök meg valahol azért mégiscsak egy család lennénk.