· 2021. január 27. 19

Újra kapható a Kawasaki KLR650

Visszatért a KLR!

Ismét elérhető lesz a Kawasakinál a KLR650, mégpedig átdolgozott, Euro 5-ös erőforrással. Igaz, eljárt felette az idő, de a terepező célszerszámot keresőknek így is érdekes lehet.
Továbbra is egyhengeres, 652 köbcentis erőforrás felel a gép mozgatásáért, ami olyannyira „retró”, hogy ezentúl is ötös váltóval készül, 40 lovas teljesítménye pedig inkább a 300-as, mintsem a 650-es endurókével vetekszik.
kawasaki-klr650-2021-muszaki-adatok-28792
LCD-műszer váltotta a korábbi analóg órákat

Újra kapható a Kawasaki KLR650

A munka során átdolgozták a tengelykapcsoló csapágyazását és a váltófogaskerekek is keményebb bevonatot kaptak, nőtt a generátor teljesítménye, a lengőkar pedig 30 mm-rel hosszabb, mint az elődön. Természetesen LED-es fényszórót építettek be, ami ma már „alap” a középkategóriában, s azt se feledjük, hogy nőtt a féktárcsák átmérője.
kawasaki-klr650-2021-muszaki-adatok-28797
Adveture és Traveller változat is érkezik a KLR650-ből, a gazdagabb felszereltségű kivitelek 700 és 1300 dolláros felárral kaphatóak
Mivel elsősorban a tengerentúli piacra készült, az ABS nem alapáras, mint az európai modelleken, hanem 300 dollár, azaz átszámítva nagyságrendileg százezer forint felárért rendelhető. Első blikkre tán azt mondanák a márka rajongói, hogy ha már Euro 5-ös, mielőbb jöjjön Európába is a modell, ám a vételárat látva valószínűleg nem lenne túl nagy kereslet rá.
kawasaki-klr650-2021-muszaki-adatok-28791
Az alapmodell – átszámítva – kétmillió forintba kerül, de az Európában is forgalmazható, ABS-es és gazdagabb felszereltségű KLR650 Adventure már alulról súrolja a hárommilliót
Az USA-ban ugyanis 7999 dollárt kérnek a típus ABS-es, oldaldobozos, ködfényszóróval kiegészített Adventure változatáért, azaz többet, mint például a Ninja 650-ért, mely itthon 2 899 000 forintot kóstál.
kawasaki-klr650-2021-muszaki-adatok-28796
Impozáns, de kissé drága a KLR650 Adventure változata. Persze az sem válik előnyére, hogy az extrák nélkül is 220,8 kilóval mérlegel...
Ha pedig ennyit elkölt az ember terepmotorra, akkor óhatatlanul felmerül benne a kérdés, hogy jó választás-e az elavult, kereken 40 lóerős 650-es, a három- és négymillió között megvehető Ténéré, 690 Enduro és hasonló motorok mellett, melyek vagy két évtizedes fejlesztési előnyben vannak a KLR-rel szemben.