Hét éve közöttünk jár már a Kawa 1043 köbcentis sporttúrázója, ám a modell most, 2017 elején nőtt fel csak igazán a rá osztott szerephez, hogy egyszerre teljesítse a sportos élményre és a kényelemre vágyó motorosok kívánságait. Ebben nagy szerepe volt, hogy tavaly alaposan átfésülték a modellt, ennek részeként teljesen átformálták az idomzatot, mely így még hatékonyabb időjárás-védelmet nyújt, kényelmesebbé tették a nyerget, valamint sportosabb hangolású felfüggesztést illesztettek az új SX-hez.

kawasaki-z1000-sx-2017-12479
Superbike és túragép egyben - ez az új Z1000SX

Ezek már önmagukban is jelentős változások, ám az igazi szenzáció az IMU (Inertial Measurement Unit) felbukkanása, melyet korábban inkább a superbike-okban láthattunk. Ennek legfőbb erénye, hogy mindig az adott körülményekhez igazítja a motor segédleteinek (pl. blokkolás- és kipörgésgátlójának) működését, ezáltal a gép viselkedése úgy válik természetessé, hogy közben mindvégig az elektronika szabályozza a hajtott kerék túlpörgését, a fékerőt vagy éppen a gyorsulás mértékét. A Z1000SX rögtön kétféle kivitelben érkezik: a 4,39 millió forintot kóstáló alapmodell mellett az - egyebek mellett - színrefújt, 28 literes Givi oldaldobozokkal megspékelt Tourer is elérhető 2017 tavaszától.