Úgy tűnik, mégsem engedik el a japán gyártók a hatszázas, sornégyes kategóriát, legalábbis erre utal, hogy a Kawasaki idén visszatér az európai piacra az új, továbbfejlesztett ZX-6R-rel. A fejlesztés célja ezúttal nem a teljesítmény növelése volt – sőt éppen fordítva, gyengébbek lettek a motorok –, hogy a pörgős erőforrások teljesítsék az Euro 5-ös előírásokat.

kawasaki-zx-6r-2023-ar-muszaki-adatok
A ZX-6R új műszeregysége

Rögtön kétféle kivitelben érkezik a modell, mégpedig ZX636J és ZX636K néven, ezek a korábbi 130 helyett 122 (más források szerint 123) lóerősek lesznek. A 636-os teljesítménycsökkenése részben abból fakad, hogy 13 500 helyett „csak” 13 ezret forognak majd a négyhengeresek, az azonban nem derült ki, hogy a fordulatszám-korlátozás mellett milyen egyéb eszközökkel sikerül elérniük a károsanyag-kibocsátás csökkentését.

kawasaki-zx-6r-2023-ar-muszaki-adatok
Kétféle változatban érkezik az új ZX-6R

Azt viszont tény, hogy már az európai ára is megvan a modellnek: Németországban 12 595 euróba kerül majd az újdonság. Vagyis lényegesen drágább lesz a közvetlen ellenfél Aprilia RS660-nál, igaz, azt még nem tudjuk, teljesítmény/tömeg arányban felülkerekedik-e a japán kihívó az olaszok sportmotorján.