· 2019. november 8. 32

Két forradalmi Harley-Davidson Milánóból

Látványos belépő

A két modellnél ugyanaz az új platform adja az alapot, mi több, mindkettőt a Harley-Davidson legújabb, 60 fokos hengerszögű, folyadékhűtéses V-Twin motorblokkja, a Revolution Max hajtja.
Egyikük az 1250 cm3-es Pan America, a másik pedig a 975 cm3-es kéthengeressel büszkélkedő Bronx 975 - mindkettő igencsak kilóg a gyár jelenlegi palettájáról.

Két forradalmi Harley-Davidson Milánóból

Kezdjük talán a Pan Americával, tekintettel arra, hogy ilyen jellegű vagy ehhez hasonló gép megjelenésére talán még a legelvakultabb Harley-fanatikusok sem számítottak egészen a tavalyi kémfotók és szabadalmi tervek megjelenéséig. Ez egy úgynevezett adventure touring motor, vagyis ötvözi a hosszú távú túrázók és az endurók legfontosabb erényeit. Formatervéhez klasszikus és a modern stílusú elemeket egyaránt felhasználtak, elég karakteres, ugyanakkor a hatalmas V2-es dacára sem hat behemótnak. Az amerikaiak egyelőre nem árulnak el pontos teljesítményadatokat, csak azt hozták nyilvánosságra, hogy több mint 145 lóerőre és legalább 122 Nm nyomatékra számíthatunk.
{{articleGallery[23870].caption}}
A Bronx egy középméretű streetfighter, ehhez illő, merész formájú, apró idomzattal. Az erőforrásról itt annyit tudhatunk, hogy nem kevesebb mint 115 LE-vel és minimum 95 Nm forgatónyomatékkal gazdálkodhat a vezető, de azt sajnos homály fedi, hogy milyen tömegű lesz a gép. A Bronxnál kicsit többet csepegtettek a gép egyéb paramétereiről, megosztják a nagyközönséggel, hogy a fékrendszer a Bremótól érkezik, s új, négydugattyús, radiális nyereg fogja meg az első tárcsákat.
{{articleGallery[23876].caption}}
Érdekesség, hogy az abroncsokat a Michelin szállítja majd, s a sajtóanyag szerint a Harley is közreműködött az új gépre illő papucsok fejlesztésében.