Peter Jenkins ritka szerencsés ember, ugyanis ő volt az első vásárló a Langen nevű vállalatnál, ahol a klasszikus stílusú, nemes egyszerűséggel csak Two Stroke-nak nevezett motorkerékpárok készülnek. Ha nem cseng ismerősen a Langen név, ne lepődj meg, ugyanis a tulajdonos, Chris Ratcliffe mindössze négy éve alapította a társaságot, melynek gyümölcseként megszületett a most kiállított modell.

ketutemu-vmotor-angliabol
Mindössze száz példány készül a méregdrága és elképesztően könnyű Two Stroke-ból

Szépségdíjas gép lett a Langen Two Stroke

A Two Stroke-ban – nevéhez méltón – egy 249 köbcentis, kétütemű V-motor dohog. Magát a motort a cég wigani műhelyében építették, és ezúttal valóban helytálló az építés szó, hiszen a vázat és még számos alkatrészt a lehető legkevesebb gép használatával, klasszikus módszerekkel állították elő.

ketutemu-vmotor-angliabol
Gyönyörű motor, de simán kijönne az árából két igazán jó ezres négyhengeres

Az első vásárló, Peter rögtön beleszeretett a motorba, amint meglátta a társaság honlapján, és nyomban rendelt is egyet. A 001-es sorszámú példány olyannyira a sajátja, hogy testalkatához igazították az összes kezelőszervet és az üléshelyzetet, azaz egy teljesen személyre szabott motorral térhetett haza. Hogy miért éppen egy kétütemű motort vásárolt, arra csípőből vágta rá, hogy „van már otthon egy RD350-em...” Peter egyébként is vonzódik a 2T-hez, már csak azért is, mert korábban amatőr motorversenyzőként a szívéhez nőttek a pörgős, villámgyors vasak.   

ketutemu-vmotor-angliabol
125 kilós menetkész tömeg és 75 lovas teljesítmény? Köszönjük, csomagolhatják is...


Mielőtt mindenki feltörné a malacperselyt, és elrohanna egy Langent venni, muszáj szólnunk, hogy az ára egy vidéki ház értékével vetekszik. Noha egy apró, 249 köbcentis, kétütemű vasról van szó, a korlátozott darabszám és a kifinomult technika miatt – adók nélkül is – 13-14 millió forintot kell leszurkolni érte, de így is garantálható, hogy gyorsan elkapkodják mind a száz Two Stroke-ot.