Egy olyan sportgép, amivel nemcsak hétvégén élvezheted a motorozást – jellemezték a mérnökök a motort, arra utalva, hogy ez ingázásra is alkalmas, könnyű, kezes masina, mely a Dolomitok szerpentinjein is pont úgy helytáll, mint Milánó belvárosában. Immáron az sem titok, hogy a sorkettes, 660-as erőforrás kétféle teljesítményszinttel készül, ugyanis kezdőknek piacra dobnak egy 95 lovas, 48 lóerőre fojtható kivitelt, így ők A2-vel is vezethetik a gépet. A nyitott kivitel kereken száz lóerővel csábít, ami nem is olyan kevés, ismerve, hogy 160-170 kiló között lesz a menetkész tömege.

kiderult-az-aprilia-rs660-ara-26414
Pillekönnyű és roskadozik a minőségi alkatrészektől, de kérdés, hogy megér-e ennyit a vevőknek, ha olcsóbban és erősebben vehetnek sornégyes hatszázast?

Persze a kifinomult technika ezúttal is sokat kóstál, ugyanis várhatóan 12 és 13 ezer euró között lesz az Aprilia RS660 vételára. Ez csupán azért problémás, mert sornégyes hatszázasokat is kínálnak ennyiért – sőt olcsóbban –, mint például a Kawasaki ZX-6R-t (11 890 EUR), vagyis több pénzt kell áldoznia az Apriliára vágyóknak, mintha egy erősebb hatkilóst vettek volna.

kiderult-az-aprilia-rs660-ara-26412
Nemcsak sportos, hanem sokoldalú is lesz – állítják az olasz mérnökök

Persze a súlyelőny így is az RS660-nál van, de ez nem biztos, hogy elég vonzerő lesz a jobb áron kínált, viszont 136 lovas ZX-6R-rel szemben, és akkor a többi márka megfizethető sportgépeit még nem is említettük.