Azt most ne is feszegessük, hogy miért rossz ötlet féktárcsát, főfékhengert vagy éppen bukósisakot venni a bizonytalan hátterű, kínai webáruházakból, hiszen az ilyen holmikról csak éles helyzetben, vészfékezéskor vagy eséskor derült ki, hogy egyáltalán ellátják-e a feladatukat. Ráadásul 2021. júliusától már nem is éri meg kintről rendelni, mert jelentősen drágul a kisértékű holmik importja – akkortól gyakorlatilag az összes rendelés után ÁFA-t és vámügyintézési díjat kell fizetni.

Szigorodik az importtermékek vámolása

Röviden annyi változott, hogy eddig minden egyéb költség nélkül megvehetted a 22 euró alatti árú alkatrészeket, azaz a szállítási díjon felül nem várt rád semmilyen egyéb fizetnivaló. Ráadásul a gyakorlatban ez azt jelentette, hogy kis szerencsével a 40-50 eurós holmik is átcsúsztak az ellenőrzésen. Ezzel szemben idén nyártól

megszűnik a a 22 eurónál kisebb értékű, harmadik országból érkező küldemények áfamentessége

– áll a NAV összefoglalójában.

Ha tehát az Unió határain túlról, például Angliából, Kínából vagy az USA-ból rendelnél alkatrészt, felszerelést, úgy készülj, hogy általános forgalmi adót és vámügyintézési díjat is kell fizetned utána.

kinai-rendelesek-vamolasa-2021-tol
A szigorítás nyomán elszaporodhatnak a brit, kínai és tengerentúli cégek európai telephelyei, hiszen ezzel már Unión belüli termékként árulhatják majd az alkatrészeket, s elkerülhetik a vámolás plusz költségeit

Előbbi egységesen 27%, míg a vámügyintézés mint szolgáltatás jellemzően négy- és hatezer forint közötti összegbe kerül. Ebből kiszámítható, hogy a például tízezer forintért vett holmi 17-19 ezret kóstál majd, mire hozzád jut, ami aligha lesz versenyképes az európai árakkal szemben.