Előbb India kaotikus közlekedése, majd a hágókra zúduló sziklaáradat keserítette meg a motorosok dolgát, akik nem adták fel, és sorozatuk hetedik részében már büszkén pózoltak az ikonikus hegyi ösvény tetején, igaz, közben rendesen megérezték az oxigénhiányt. - Végre eljött a várva várt nap, elindulunk meghódítani a világ legmagasabb közúton elérhető pontját, egyben teljesíthetjük indiai utazásunk legfontosabb célját. Irány az 5359 (!) méteren fekvő Khardung La! Azt javasolják, egy fél óra után induljunk is tovább, ezért gyorsan elbúcsúzunk a helytől, majd másik oldalon lecsorgunk a Nubra folyó völgyébe, hogy megaludjunk egy éjszakát Diskitben:

- Gyönyörű, verőfényes napra ébredünk a tegnapi szomorkás, esős idő után. Nem is teketóriázunk, irány vissza a Nubra Valley-ből, de ezúttal egy kisebb forgalmú, a Khardung La-val szinte megegyező magasságú úton, a Wari La-n keresztül haladunk. Lenyűgöző, holdbéli, hófehér táj és szívet melengető időjárás vár bennünket a tetőn:

Némi szerencse is kell - eszményi idő ötezer méteres tengerszint feletti magasságon

A hegyeken átkelve előbb meglátogatjuk a Lamayurui kolostort, majd a Kargili háborús emlékművet. Mindkettő felejthetetlen élmény. Útunkat Srinagárban, egy hajón zárjuk, hogy pár napban kipihenjük az eddigi megpróbáltatásokat - számoltak be a magyar motorosok a Himalájában töltött napokról. Ráadásként feltöltöttek egy összefoglalót a technikáról is - itt mesélnek róla, hogy miként bírták a Royal Enfieldek a háromhetes, háromezer kilométeres terepezést.