Szinte érthetetlen, hogy miért nem használják ki maximálisan a gyártók az A1-es kategória 15 lovas felső határát, hiszen a 120-130 kilós gépek ilyen teljesítménnyel sem száguldanak, sőt éppen hogy túlszárnyalják a 100 km/órás tempót.
ksr-malaguti-monte-pro-anniversary-29245
Az előírt maximumot, 15 lóerőt tud a Malaguti négyütemű egyhengerese, ennek dacára kifejezetten csekély a károsanyag-kibocsátása: csupán 62 g/km
Amelyik nyolcadliteresben 10-11 lovas blokk dohog, még a 90-es utazót is nehezen tartja, nem életszerű tehát ilyennel ingázni, főleg nem hosszabb, városon kívüli szakaszokon.

Malaguti Monte Pro – Vonzó olasz vas kezdőknek

A Malagutinál nem is lacafacáztak, és az EU-s előírásokat „kimaxolva” 15 lovas egyhengerest építettek a cég talán legvonzóbb modelljébe, a Monte Próba. Ezzel valós 106 km/órás csúcssebességre képes, és lazán utazik 90-100 között, azaz a lakott területen túli részeken is otthonosan mozog, míg városban karcsú felépítése és rugalmas erőforrása révén hagyja maga mögött a torlódásokat.
ksr-malaguti-monte-pro-anniversary-29249
Dúl a retróhullám, így nem csoda, hogy a Monte Pro is vagány, scramler stílusban született
A Monte Pro menetkészen is csak 130 kilót nyom, és bár viszonylag magas építésű, 790 mm-es ülésmagassága és keskeny vázkonstrukciója révén az alacsonyabbak is simán talajt érnek róla. Ha lehet, még szebb az elegáns grafit köntösbe öltöztetett Monte Pro Anniversary – de vajon mit ünnepelnek a gyárban a különleges modellel?
90 éve indult a Malaguti története
Nem véletlenül időzítették 2020-ra a Monte Pro Anniversary megjelenését, ugyanis éppen 90 évvel korábban, 1930-ban kezdte meg a munkát Antonio Malaguti, s előbb kerékpárok, majd egyre erősebb motorok születtek a nevét viselő üzemben.
ksr-malaguti-monte-pro-anniversary-29244
Talán nincs motoros, aki nem hallott még róla, már csak azért is, mert a Malagutihoz kötődik megannyi villámgyors versenymotor és a kilencvenes évek ikonikus sportrobogója, az F12 Phantom is. Az anyagi gondok miatt bezárt gyár 2018-ban született újjá, amikor a KSR Grouphoz került, és 2019-ben újra elkezdte ontani a szebbnél szebb 125-ösöket.
Ilyen motorok készülnek napjainkban a Malagutinál
Ismét bebizonyosodott, hogy a motorozás teszi élhetővé és tisztává a városokat, hiszen az köztudott, hogy ugyanolyan hosszú utat kevesebb idő alatt tesznek meg a motorok, így a fajlagos károsanyag-kibocsátásuk is kevesebb, mint a dugóban rostokoló autóké. Mi több, a csupán 2,7 literes átlagfogyasztású Malaguti ennél is többet tud, ugyanis valódi károsanyag-kibocsátása parádésan alacsony: sok zöldrendszámos autó szennyezőbb ennél, elvégre csak 62 g/km a CO2-értéke.
Minőségi összetevők: korántsem elterjedt a 125-ös géposztályban a radiálisan rögzített féknyereg és a masszív, fordított első villa
Ráadásul azok is készülhetnek, akik erősebb, A2-es motorral ingáznának: a videó alatti hozzászólásokból kiderült, hogy hamarosan 250-es változat is érkezhet a Malagutitól. Azzal már autópályán is simán tartható a forgalom ritmusa, s ha ilyen vonzó megjelenésű lesz, mint a Monte Pro, akkor alaposan felforgathatja az egyre népszerűbb A2-es kategória erőviszonyait.