Elcsípték a 2021-es KTM 1290 Super Adventure-t, melyen a legnagyobb újítás a fejidomra felszerelt radar, ami tájékoztatja a vezetőt a várható veszélyekről, sőt extrém esetben akár át is veheti az irányítást a motor felett. Az autókban jól ismert adaptív sebességtartó automatika nagyban hozzájárulhat, hogy csökkenjen a szűkre szabott követési távolságból fakadó ütközések száma.

ktm-1290-super-adventure-bemutato-26875
Tisztább üzemű és a vázat elnézve könnyebb is lesz a 2021-es KTM 1290 Adventure, mely a hagyományoknak megfelelően többféle kerékszettel és felfüggesztéssel érkezik

Működési elve rém egyszerű: folyamatosan pásztázza, hogy milyen messze vagyunk az előttünk haladótól és mekkora a sebességkülönbség a két jármű között. Ha túl kicsit a távolság vagy nagy a sebességkülönbség, akkor a fojtószelep és/vagy a fékrendszer segítségével lelassítja a motort, ami így felveszi a másik autó vagy motor tempóját.

ktm-1290-super-adventure-bemutato-26876
Tetszik vagy sem, az Euro5 norma megköveteli a hatalmas kipufogót. Nem ez a legcsúnyább dob, amit mostanában motoron láttunk, de tény, hogy cseréért kiált...

Emellett teljesen átdolgozták a két különálló radiátorra épülő hűtőrendszert, az üzemanyagtartályt és persze a radart befogadó fejidomot is. Szintén fontos újítás a karcsúbb, könnyebb váz, no meg a hozzá kapcsolódó lengőkar, s a hírek szerint a WP felfüggesztést is alaposan átfésülik 2021-re.