Köztudott, hogy a negyvenes-ötvenes korosztályból kerül ki a motorvásárlók többsége, már ami az új, prémium kategóriájú modelleket illeti. Persze a gyárak próbálnak tenni ez ellen, és leszorítani a vevők átlagéletkorát, de könnyebb – és láthatóan hatékonyabb – módszer, ha egyszerűen a középkorúakra összpontosítanak, és nekik próbálnak minél jobb motorokat tervezni.
ktm-1290-super-adventure-r-2021-bemutato-29126
Bosch-fejlesztésű, vadonatúj hattengelyes IMU-ra épül a KTM vezetéssegítő csomagja. Az offroad-ABS-t is tartalmazó pakk beállításait az új, 7 colos, mobiltelefonhoz kapcsolható TFT-n tudjuk nyomon követni
Nem véletlen, hogy egyre több a 80-as, 90-es éveket idéző modell, elvégre az ötvenes éveiket taposó motorosok egyszer már beleszerettek az akkori gépekbe, de most pénzük is van rá, hogy megvegyék őket...

A régi 990-et idézi a KTM 1290 Super Adventure R

Ennek jegyében kapott trikolor fényezést a most bemutatott Adventure R verzió, s a kék-fehérben pompázó, rikító narancs bukócsővel megspékelt ralimotor tényleg eszünkbe juttatja az egykori 950-es és 990-es legendákat.
ktm-1290-super-adventure-r-2021-bemutato-29124
A 15 ezer kilométeres szervizintervallum, a 221 kilós (száraz) tömeg és a 400 kilométeres hatótáv fontos érv lehet az új KTM mellett, ha valaki hosszabb túrákra vásárolna motort
Persze nemcsak a színösszeállítás változott, hiszen alaposan átdolgozták az üléshelyzetet: a kormányt 15 mm-rel hátrébb helyezték, átalakították és mélyebbre süllyesztették az üzemanyagtartályt, így – a mérnökök elmondása szerint – könnyebben kontrollálható tempós kanyarodás közben a motor. Ugyanezt szolgálja a módosított lengővilla is, mely pillekönnyű, mégis hosszabb, mint az elődben használt alkatrész.
ktm-1290-super-adventure-r-2021-bemutato-29127
Hogy minél jobban igazodjon a felhasználói elvásárokhoz, Európa endurós útvonalain és a kaliforniai sivatagban tesztelték, tökéletesítették a 1290 futóművét
Új a három részből álló, 23 literes tank és az idomzat, hogy még könnyebb legyen vádlival-combbal irányítani a gépet, és ugyanezt szolgálja az átalakított váz, illetve segédváz is. A karcsú, szabad mozgást garantáló nyereg 880 mm-es rögzített, alatta pedig méretes rekesz található a legfontosabb apróságoknak és kötelező felszereléseknek.
ktm-1290-super-adventure-r-2021-bemutato-29133
Alaposan átdolgozták a felfüggesztést is: 48 millis WP XPLOR telók dolgoznak elöl, míg hátul WP PDS központi rugóstag segít úton tartani a motort, a rugóút 220 mm
A jól ismert LC8 erőforrás immáron teljesíti az Euro 5 előírásait, mégis 1,6 kilóval könnyebbelődjénél. Csúcsteljesítménye 160 lóerő 9000-es fordulatszámon, míg 138 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékát már 6500-nál leadja.
ktm-1290-super-adventure-r-2021-bemutato-29125
Hatékonyabb LED-fényszórót és nappali menetfényt kapott a modell
Mindezt megfejeli a Bridgestone friss fejlesztésű enduróabroncsa, no meg a fűzöttküllős, könnyűfém Alpina kerékszett, csak hogy semmi kétség ne legyen afelől, hogy a KTM mérnökei valóban a 990 utódjának szánják a modellt.