Ma bemutatták a 390 Adventure új, továbbfejlesztett változatát, mely természetesen már Euro 5-ös minősítést kapott, de a szerényebb károsanyag-kibocsátás dacára sem csökkent a teljesítménye.

ktm-390-adventure-2022
Maga az erőforrás nem változott, jól ismert, 373 köbcentis egyhengeres dohog az Adventure-ben

Továbbra is 43 lóerő és 37 Nm repíti a filigrán kalandmotort, s hogy könnyebben megzabolázzák az ifjú pilóták, a kategóriában egyedülálló elektronikai csomag felügyeli a gyorsításokat és fékezéseket.

Megjelent az új KTM 390 Adventure

Immáron kanyar-ABS és dőlésszög-érzékelős kipörgésgátló figyeli a kerekek mozgását, s ha már a kerekeknél tartunk, érdemes megjegyezni, hogy új, még strapabíróbb öntött felniken gördül az új 390-es, ezáltal még jobban „bírja a gyűrődést”. 

ktm-390-adventure-2022
Immáron a blokkolás- és kipörgésgátló is dőlésérzékeny, működése alkalmazkodik a motor pillanatnyi helyzetéhez

Komoly újítás a mindössze négy csavarral rögzített, egyszerűen eltávolítható segédváz, és szót érdemel a WP APEX futómű is, melynek hangolása – miként megszokhattuk – személyre szabható. Mivel kimondottan takarékos a KTM egyhengerese, a mérnökök ezúttal is karcsú, csupán 14,5 literes üzemanyagtartályt rögzítettek a vázhoz, ám a tesztek szerint ezzel is akár 400 kilométert tehetünk meg egyhuzamban.

ktm-390-adventure-2022
A kipörgésgátló Off-Road üzemmódja akkor is aktív marad, ha például terepen eldől, leáll, lefullad a motor, így induláskor nem kell újra bekapcsolni

A modell mindkét színváltozata új grafikát visel, így már messziről feltűnik, hogy az új, 2022-es Adventure áll előttünk. Arról egyelőre nem érkezett hír, hogy a fejlesztések miként befolyásolják a 390-es KTM árát, melynek jelenlegi, 2021-es változata egyébként bő 2,1 millió forintba kerül.