Piacra dobták a két évtizeden át uralkodó KTM új Dakar-motorját, a 2021-es Rally Replicát. Noha a 450-es külseje is változott, ennél sokkal fontosabb, hogy teljesen átdolgozták a váltót, beleértve a fokozatok kiosztását is. Gyakorlatilag a gyári pilóták visszajelzései alapján építették be ugyanazt a szerkezetet, mint amit legjobb versenyzőik kapnak, vagyis ilyen tekintetben szinte nincs is különbség a privát és a gyári technika között.

ktm-450-rally-replica-2021-26249
Új váltó, idomzat és erőátvitel teszi különlegessé a 2021-es Rally Replicát

Változott a felfüggesztés is, ugyanis továbbfejlesztett WP XACT PRO villa felel az úttartásért, emellett az idomzatot is átdolgozták, így még áramvonalasabb, egyszersmind gyorsabb lett a 450-es. – Azért készülünk a Dakarra, hogy nyerjünk, de legalább ilyen fontos, hogy profi motort készítsünk a gyári és privát versenyzőknek. Már alig várom, hogy élesben lássam a 2021-es viadalon az új gépet! – nyilatkozta a bemutatón Stefan Huber, a Red Bull KTM Factory Racing Rally csapatvezetője. Persze a csúcstechnika ezúttal sem olcsó: legalább 23 500 eurót kell lecsípned a konyhapénzből, ha szeretnéd megkaparintani a mindössze 85 darabos mennyiségben készülő Rally Replica egyikét.