A tajvani vállalat képviselői az EICMA-ra magukkal hozták legújabb tanulmányukat, az általuk csak „a jövő elektromos sportmotorjának” nevezett SuperNEX-et. A Kymcónál tudják, hogy a villanyos járműveké a jövő, ugyanakkor szerettek volna olyan modellel előrukkolni, mely nemcsak környezetbarát, hanem legalább olyan motorozási élményt nyújt, mint benzines társai. Éppen ezért döntöttek úgy, hogy egy igazán innovatív, korszakalkotó gépet készítenek, mely leveszi a lábáról a megrögzött kétkedőket is. A SuperNEX lenyűgöző technikai adatokkal csábít, tudniillik az adattábla szerint 2,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órás sebességre, 7,5 másodperc alatt 200-ra, 250 km/órás végsebességét pedig 10,9 másodperc alatt éri el. A kétkerekű áramellátásának biztosítására egy közel 20 kWh-s kapacitású akkumulátorpakkot állítottak csatasorba, ami a jelenlegi díjszabással számolva nagyjából 800-1000 forintért tölthető csurig, vagyis száz kilométer megtétele nagyjából hatszáz forintjába kerülne a tulajdonosnak.

Lenyűgöző gyorsulás, hagyományos váltó, prémium minőségű alkatrészek - ez lenne a siker receptje?

Sok más hasonló masinával szemben a Kymco újdonságában nem automatikus váltó dolgozik, hanem hatfokozatú váltón gangolhat végig a pilóta, az erőátvitelről nyomatékhatárolós tengelykapcsoló gondoskodik. Az erős alumíniumvázhoz kapcsolódó futómű is prémiumkategóriás, Öhlins felfüggesztés és Brembo fékrendszer került a gép alá, ráadásul a gyártó ún. Full Engagement Performance (FEP) menetbiztonsági csomagot kínálnak mellé, ami egykerekezés- és kipörgésgátlót, ABS-t, gyorsváltót, rajtelektronikát, tovább különböző menetüzemmódokat tartalmaz, mindent személyre szabhatóan. Végül, de koránt sem utolsó sorban a legérdekesebb, hogy az élmény teljessé tétele érdekében motorhangot utánozó hangszórót építettek a SuperNEX-be. A Kymco csinos üdvöskéje egyelőre nem lesz sorozatgyártott termék, egy darabig még biztosan megmarad koncepció szintjén - legnagyobb bánatunkra.