· Képek: BIKE Exif · 2019. július 9. 3

Látványos, egyedi gép készült az SR/F-ből

Ötletes custom a Zeróból

Rá sem lehet ismerni az idén tavasszal bemutatott csupaszmotorra, oly remek munkát végezett Eccles, aki arra vállalkozott, hogy valami egészen újat és szokatlant hozzon össze az elektromos motorból.
A kaliforniai Zero Motorcycles nemrég hozzájárult ahhoz, hogy az Untitiled hozzáférjen prototípusaihoz, s kedve szerint felhasználja azokat egyedi elképzeléseihez. Hugo Ecclesék most rukkoltak elő az első átalakított példánnyal, a Zero XP-vel.

A londoni Royal College of Art egyetemen végzett Hugo Eccles nagyon örült annak, hogy végre egy elektromos kétkerekű akadt a kezébe, mivel - elmondása szerint - ez olyan szabadságot adott neki a tervezésben, amire hagyományos erőforrással felszerelt gépek esetében esély sincs.
{{articleGallery[22513].caption}}
A munka kezdetekor szinte minden külső elemet eltávolítottak a Zero vázáról, és ezután kezdték el felépíteni az új burkolatot. Jópofa megoldás, hogy az akkumulátor és a motor idomait átszabták, ezáltal nagyszerűen látható a váz alatti rész és maga az akksi alumíniumból készített oldalfala, ami önmagában is igencsak látványos.
{{articleGallery[22514].caption}}
A formatervezőt dragsterek és raliautók egyaránt inspirálták a különleges gép tervezésekor, és - ehhez igazodva - a motor képességei is meglehetősen sportosak - olyan vehemenciával lő ki és gyorsul 200 km/órás tempóra, akár egy felszállni készülő repülőgép.
{{articleGallery[22515].caption}}
Egyébként az eredeti vázat és a Showa felfüggesztéseket némileg átdolgozták, ám a 110 lóerős, 190 Nm nyomatékú villanymotorhoz nem nyúltak. A lassításról elöl két 320 mm-es átmérőjű féktárcsa felel, a pilóta pedig Motogadget Motoscope Mini komputeren nézheti, mennyivel robog éppen.