· Képek: Young Machines · 2020. május 29.

Elkezdődött az új Bimota KB4 közúti tesztje

Talján modelldömping

Amint megnyíltak az utak, munkához láttak a Bimota olasz tesztelői, és közúton vallatták a Kawasakival közösen fejlesztett, új, ezres gépüket.
Nemrég került reflektorfénybe az érkező Bimota KB4, melyről mi is írtunk, bár akkor még nem volt biztos, hogy ilyen gyorsan viszontláthatjuk a japán-olasz frigy gyümölcsét az utakon.

Olaszországban is a neoretró a menő...

Igaz, nehezen felismerhető a fekete, matricázatlan motor, de a szemfülesebbek hamar észrevehették a fejidom jellegzetes görbületéből, hogy ez bizony a nyár végére beharangozott KB4. A lesifotósok meg is ragadták az alkalmat, és az éppen tankolni készülő tesztpilótát figyelmen kívül hagyva megrohanták az új Bimotát. Kinti lapinformációk szerint a benzinkút egy olasz városban, egész pontosan Riminiben van és a városi legenda szerint egyszerűen feledékeny volt a pilóta, és így fényképezhették le a féltve őrzött gépet. Persze senkiben nem merült fel, hogy valójában a Bimota magánakciója a kémfotó – maradjunk annyiban, hogy ez is, az is előfordulhat.
{{articleGallery[25588].caption}}
A Bimota eddig sem fukarkodott az ígéretekkel, viszont hihetetlen módon beigazolódni látszik, hogy már nyár végére bemutatásra kerülhet a Kawasaki Ninja Z1000SX erőforrásával felszerelt Bimota KB4. Persze ha figyelembe vesszük, hogy az erőforrás nem igényelt komolyabb tervezést, illetve tesztelést, mert a Kawasaki teljes hozzáférést nyújtott a vezetéssegítő rendszerektől a hajtáslánc utolsó eleméig, akkor nem is tűnik olyan elhamarkodottnak az ígéret, miszerint nyár végére bemutatják a motort. A KB4 pontosan úgy néz ki a lesifotókon, mint ahogy a nemrég megosztott látványterveken láthattuk. Egyszerre retró és jövőbe mutató, s még így is szép motor, hogy a jellegzetes piros-fehér fényezés helyett csak matt fekete festést visel. Ha többet szeretnétek látni a KB4-ből, látogassatok el friss galériánkba, ahol további képeket találtok a motorról.