Az idősebbek villámgyors versenymotorjairól ismerhetik Antonio Malaguti 90 éve alapított vállalatát, míg a fiatalabbaknak a piszok gyors Phantom F12 vagy Talma 125-öse ugorhat be a név hallatán.

malaguti-rst-125-bemutato-ksr
A cég kitart az analóg fordulatszámmérő mellett – üdítő látvány manapság, amikor a legtöbb motoron LCD- vagy TFT-kijelzőről olvashatjuk le az adatokat. A 12 ezerig skálázott óra nem véletlen, ugyanis az RST közel 11 ezernél adja le csúcsteljesítményét

A harmincas években indult (!) és ma is működő társaság – a talján hagyományoknak megfelelően – 125-ös sportmotort is kínál vevőinek, mégpedig a formás RST 125-öt.

Malaguti RST 125: pont úgy megy, ahogy kinéz

Már a formaterv sem hagy kétséget afelől, hogy tényleg a kategória egyik legfürgébb modellje áll előttünk. A mélyre süllyesztett csutkakormány, az igényes, banánalakú lengővilla, a radiálisan rögzített féknyereg, no meg a fordított teleszkóppár arról árulkodik, hogy kanyargós országúton és kisebb versenypályákon is otthonosan mozog a motor.

malaguti-rst-125-bemutato-ksr
Igényes megmunkálású futóműalkatrészek és formás idomok – az RST vérbeli sportmotor, ráadásul a kategória egyik legerősebb tagja. Óra szerint 115-120 km/órás végsebességre képes a modell, míg a hivatalos gyári adat 106 km/óra

Ennél erősebb nem is lehetne, hiszen az EU-s szabályok szerint legfeljebb 15 lovas 125-öst vezethetnek a kezdők, újrakezdők, ezért az RST pörgős egyhengeresének csúcsteljesítménye is pont ennyi (11 kW/10 750 ford./perc), míg menetkész tömege 148 kg. 

malaguti-rst-125-bemutato-ksr
Az ülésmagasság csupán 790 mm és kimondottan keskeny építésű a motor, így az alacsonyabb pilóták is könnyen talajt érnek a nyergéből

Noha egy sportmotornál nem elsődleges szempont, az RST csínján bánik a benzinnel: csak 2,4 litert fogyaszt százanként, vagyis az ingázók nagyjából tízforintos kilométerköltséggel számolhatnak, ha kétkeréken teszik meg a munkába vezető utat.

Igazi vadászterületén a Malaguti: kanyargós szerpentinen és szűk, technikás pályákon készült az RST bemutatófilmje

Itt találtok további képeket a vagány 125-ösről, míg a hazai forgalmazó honlapján további érdekességeket olvashattok az RST-ről, valamint a Malaguti további 14 típusáról.