Éppen egy éve hallhattunk először az olasz Malaguti takarékos, Euro 5-ös modelljéről, a Spectre GP 125-ről, mely immáron hazánkban is elérhető. 

malaguti-spectre-gp-125-bemutato
Malaguti Spectre GP 125

A kereken 10 lovas, mindössze 123 kilós menetkész tömeggel mérlegelő 125-ös elsősorban a városi és elővárosi ingázók célszerszáma, hiszen a nagymotorokat idéző, 17-es kerekeivel lazán átsuhan a nagyobb úthibákon is, kétliteres fogyasztása pedig garantálja, hogy még BKV-bérlettel is többe kerülne közlekedni, mint ezzel a formás motorral.

malaguti-spectre-gp-125-bemutato
A jelenlegi benzinárak mellett mindössze 1300 forintból 100 kilométert motorozhatunk a Malaguti újdonságával

Kedvező árral támad a Malaguti formás 125-öse

Szintén a „valódi” motorokat idéző megoldás, hogy hagyományos, ötfokozatú váltó kapcsolódik a megbízható, léghűtéses egyhengereshez, és az üléshelyzet is inkább a motorokat, mintsem a robogókat idézi.

malaguti-spectre-gp-125-bemutato
Akárcsak egy nagymotoron, hagyományos első villa és központi rugóstag segít kisimítani az úthibákat

A GP 125 végsebessége 94 km/óra a gyári adatok szerint, tehát városon kívül sem tartjuk fel vele a forgalmat. Tisztán látszik, hogy tervezők gondoltak a kezdő és újrakezdő motorosokra, ezért kombinált fékrendszerrel szerelték fel a gépet, azaz bármelyik fékkar vagy -pedál megnyomására mindkét féknyereg működésbe lép.

malaguti-spectre-gp-125-bemutato
A kedvező ár dacára minden elemében LED-es világítás, USB-csatlakozó, részben digitális műszeregység és rekordgyanús fogyasztás jellemzi a Malaguti nyolcadliteresét

A GP 125 hazai nettó listaára alig 950 ezer forint, ami azért érdekes, mert a magyar adószabályok szerint a futárok és a motorkerékpárt használó vállalkozások visszaigényelhetik a vételár ÁFA-ját, illetve a motor karbantartási költségei is elszámolhatóak.