Barátaim, ha azt mondanám, hogy a MAMI Kupa első fordulója csak egy átlagos, keveseket érdeklő motorverseny, akkor finoman szólva sem mondanék igazat: egy olyan hétvégét éltem át a pályán és az SSP300 kategória összecsapásain – a KTM RC390 nyergében –, ami minden várakozásomat felülmúlta.
MAMI Kupa a Kakucs-ringen
Tudod, milyen az, amikor azért vágsz bele valamibe, hogy a nálad jobbaktól tanulj? Na, pont ilyen volt számomra ez a hétvége! A kakucsi pálya hemzsegett a CBR125, Classic, 125 2T, MZ és SSP300 kategória gépeitől, miközben a Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola lelkes csapata profin menedzselte az eseményt.
A szombat gépátvétellel indult, majd jöttek a szabadedzések, kvalifikációk, végül pedig egy 12 körös versennyel koronáztuk meg a napot. Az a vicces, hogy amíg vártam a rajtot, a gyomrom úgy ugrált, mint egy dugattyú,
de amint elindultunk, elillant minden idegesség, és tiszta fejjel, mindvégig összpontosítva tudtam körözni. Jóllehet, a viadal során becsúszott pár klasszikus kezdő hiba – tudod, amikor épp utolérnél valakit, és akkor váltasz félre –, mégis büszke voltam a 46,346-os, versenyben futott köridőmre.
Mindezt megkoronázta, hogy este a boxban olyan hangulat kerekedett, amit a pályázók érthetnek meg igazán: házi készítésű pizza, behűtött sör és végtelen sztorizgatás. Persze mindez csak mértékkel, hiszen másnap még nagyobb szükségünk volt a kiváló erőnlétre...
Kalandosan alakult a MAMI Kupa vasárnapi programja
A hétvége második napján sokkal komolyabb kihívás várt ránk: egy szabadedzés, egy kvalifikáció és két 18 körös futam:
Az SSP300 futamok összefoglalója
Higgyétek el, már a szombati 12 kör is alaposan átmozgatott, így fogalmam sem volt, miként bírom majd a háromszor akkora távot. Az első futam kilencedik körénél már mindenki a kijelzőt leste, hogy „Mennyi van még hátra?", talán Templom Vendel volt az egyetlen, aki azért unhatta, mert nem volt kivel meccselnie. Mondjuk a fantasztikus, 41,813-as köridejét elnézve ez nem is csoda...

A 125 2T kategóriában történt rajtbaleset miatt sajnos csúszott a program, így a második összecsapás tízkörösre rövidült, amire valahogy újra össze kellett kaparjuk magunkat. Mivel fáradtan ültünk motorra, kész felüdülés volt a rövidített táv, sőt mintha csak mi kértük volna, hogy kurtítsák meg a futamot. Mindenki megkönnyebbült, lazán, jókedvűen mentünk fel a pályára, és valódi buli lett a második futamból. Ezt követően a Parc Fermében, a gépek mellett olyan elégedett arcokat láttam, amilyenekkel ritkán találkozol a hétköznapi forgalomban – egyszerűen zseniális felszabadultságot ad, hogy alaposan elfáradtál a szombati és vasárnapi csatákban.

A közönség minden kategóriát, indulót megtapsolt, mi pedig fáradtan, de annál boldogabban gratuláltunk egymásnak, és azt hiszem, mindannyiunkban ugyanaz a gondolat fogalmazódott meg:
hány nap van még a következő versenyhétvégéig?
Jó hír, hogy nem kell sokat várni! Jövő héten, azaz május 24-25-én jön a második állomás, az Euro-Ring, és már most kíváncsi vagyok, milyen érzés lesz ott az RC390-nel róni a köröket, illetve hogy a vetélytársaktól ellesett technikákkal mennyit javítok majd a legjobb köridőmön.
Videó a MAMI Kupa első hétvégéjéről, Lévay Bence tolmácsolásában
Te is szeretnél egyszer beszállni, és kipróbálni magad a pályán? Gyere ki nézőnek, szívd magadba a hangulatot – garantálom, hogy hamarosan ott találod magad a rajtrácson! A MAMI Kupa első fordulójának részletes eredményeit itt találod, a Facebook-csoportban pedig minden információt megtalálsz, ha nézőként vagy pilótaként részt vennél a 2025-ös versenysorozat legközelebbi fordulóján.