A 2025-ös MBH Befektetési Bank Utánpótlás Országos Bajnokság első fordulóját a hétvégén rendezték meg Szlovákiában, azon belül is a dlhai gokartpályán. A Chrobák Motorsport Egyesület – amely közel tíz éve töretlenül képviselteti magát az utánpótlás-motorversenyzésben – idén is aktívan részt vesz a sorozatban. Bár ezúttal némi létszámhiánnyal érkeztünk, így is hat rendkívül tehetséges versenyző képviselte csapatunkat három különböző kategóriában.

Chrobák-versenyzők az utánpótlásversenyek dobogóján
A csapat csütörtök este érkezett a helyszínre, így a pilóták a pénteki szabadedzések során már gyakorolhatták a pályát. Szombaton került sor a hivatalos szabadedzésekre, az időmérőkre, valamint az első futamokra, míg vasárnapra egy bemelegítő edzés és a második futamok maradtak. Az időjárás összességében kegyes volt: az eső nem esett, bár a napsütést néha hűvös szél és felhők zavarták – ennek ellenére mindhárom nap folyamatosan motorozhattak a versenyzők.

Elsőként a PitBike 160-as kategória utánpótlás korosztályában induló három versenyzőnk állt rajthoz: Havasi Balázs és Szabó Nándor idén léptek fel ebbe a kategóriába, míg Vincze Máté már második évét kezdi itt. Az időmérők alapján Máté a második, Balázs az ötödik, Nándor pedig a hatodik rajtkockából indulhatott.

Szabó Nándor az első futamon tartotta a pozícióját, a 4–5. helyen csatázók mögött motorozott, és végül a hatodik helyen zárt. A második futamban közelebb tudott kerülni az élmezőnyhöz, azonban sajnos előzési pozícióba még nem került, végül az ötödik helyen ért célba.

Havasi Balázs az első futamban egy gyönyörű előzéssel feljött a negyedik helyre, ám az utolsó körben vetélytársa visszaelőzte, így Balázs az ötödik helyen zárt. A második futam kalandosabban alakult: az egyik versenyző hatalmasat bukott előtte, motorja Balázs elé pattogott, aki bár elkerülte a komolyabb balesetet, nekiütközött a gépnek, és megsérült a térde.

A versenyt piros zászlóval leállították, majd újraindították. Balázs újra rajthoz állt, és ismételten a negyedik helyért vívott küzdelmet. Bár előzni tudott, a pozíció megtartása nem sikerült, ez ezen a futamon negyedik helyet jelentette – de a mutatott küzdőszellem példaértékű volt.

Vincze Máténak sikerült mindkét futamot megnyernie: az első futamon hiba nélküli motorozásával az első körben sikerült az élre állnia, majd a versenytáv felére sikerült megnyugtató előnyre szert tennie annak ellenére, hogy versenytársa a rajtnál összeszedett egy 10 mp-es időbüntetést is. Míg ugyanezt a megnyugtató előnyt a második futamon már a második körben elérte és a futam végéig folyamatosan fokozni is tudta.

Az egyesület híres az utánpótlás-sportban, hogy a legkisebb kategóriát a legnagyobb létszámmal tölti fel, azonban ebben az évben „csak” két főt jelentett az első hétvégén a PW50-es kategóriában. Sas Botond és Szedlacsek Balázs koruk szerint rangidősnek számítanak, azonban mindketten csak tavaly szálltak be a versenysportba, így nagy tapasztalati előnyük nincsen, sőt a súly lóerő arányban (PW50: 2,5 LE) erős hátránnyal indulnak a kisebb, fiatalabb versenyzőkkel szemben.

Balázs mindkét futamban a negyedik helyen végzett, de kiváló fejlődést mutatott: precízen teljesítette az instrukciókat, és köridejeit futamról futamra javította. Botond az első futamon beragadt a harmadik helyre és ugyan talált fogást versenytársán többször is, nem tudott a kanyarokban elég előnyre szert tenni így mire a következő féktávhoz értek ismét a harmadik helyen volt, így sajnos a leintésnél a harmadik helyen ért célba. A második futam rajtja ugyanúgy történt és a harmadik helyen fordult az első kanyarban. Azonban a futam előtt kapott néhány új tanácsot, amit sikerült is neki megvalósítania és kellő előnyt szerzett az egyik előzésnél, így saját tempóban tudta üldözőbe venni az élen haladót.

A köridejei kiemelkedőek voltak, aminek az eredménye meg is lett, hiszen a vége előtt két körrel már előzési pozícióba került az első helyért. Higgadtan több helyen is próbálkozott, majd végül az utolsó körben kívülről motorozta körbe társát és sikerült megnyernie a futamot. Ezzel összetettben második lett, míg Balázs a negyedik helyet szerezte meg.

A PW50-es futamot követően jött a MiniGP 160 és 190 kategória összevont mezőnye. Itt Szklenár Milán képviselte a Chrobák Motorsport Egyesületet a 160-as géposztályban. Az időmérőkön kategóriájában a harmadik legjobb időt futotta, ami összesítésben a nyolcadik rajtkockát jelentette. Az első futamban stabil köröket teljesítve, csatáktól mentesen hozta be motorját kategóriájában a harmadik helyre.

A második futam izgalmasabbra sikerült, tekintve, hogy az áttétel módosítása után Milán ezúttal kicsit beragadt a rajtnál, de hamar felzárkózott riválisára. Már előzési pozícióba került, amikor egy lekörözés közbeszólt: egy „190-es” versenyző nem reagált időben a kék zászlóra, így Milán beragadt mögé, és ez értékes másodpercekbe került. Bár végül sikerült megelőznie, addigra elveszítette a lehetőséget, hogy harcoljon a második helyért. A harmadik pozíciót azonban megtartotta, így dobogóra állhatott.

A Chrobák Motorsport Egyesület minden versenyzője példás küzdőszellemről és fejlődésről tett tanúbizonyságot ezen a hétvégén. A következő fordulóra június 7-én kerül sor a kecskeméti Birizdo Gokartpályán, ahol reményeink szerint újra teljes létszámban sorakozhatunk fel: Kokavecz Milán, valamint a Laczkó testvérek – Laczkó Milán és Laczkó Kevin – is csatlakoznak majd csapatunkhoz.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk Kecskeméten, hogy együtt szurkoljunk a Chrobák Motorsport Egyesület versenyzőinek!